Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Nie 29 Paź, 2006 21:18 Temat postu: Sztuki walki |
|
|
Sprawa jest taka, że przynajmniej moim zdaniem walka powinna być szybka, dobrze opisana i najlepiej jak ma klimatyczne wstawki. Natomiast czasem mam problem natury technicznej kiedy zejdzie się dwóch kolesi (Bg i BN), którzy są nieźli w jakichś sztukach walki i najdzie ich ochota na bitkę. I tu zaczyna się tabelkowanie. Analiza, kto i co teraz zrobi, gdzie ma bonus i co mu się opłaci. Tymczasem przy strzelaninie zazwyczaj jest dynamiczniej, bo szybciej ktoś idzie w piach. Tu się można natomiast okładać do rana. Macie jakiś koncept? |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
Powrót do góry » |
|
|
hctob Śmieciarz
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 30 Skąd: Dzika strefa
|
Wysłany: Sro 01 Lis, 2006 9:15 Temat postu: |
|
|
Największy dylemat miałem z bonusami do rzutów, kopnięć itp. Gość z Aikido na (10) ma takie same profity jak gość z Aikido na (1). Hmm...
Z własnego doświadczenia wiem, że po miesiącu treningów nie ma siły by porządnie nauczyć się chwytów czy czegoś tam. Zresztą, starczy wziąść sobie z 3 sztuki walki z najlepszymi modyfikatorami nawet na poziomie (1-3) i mamy prawdziwego wyrwizęba wszechstronnie uzdolnionego:/
Ja osobiście rozwiązałem to w ten sposób: za każdy poziom umiejętności Sztuka Walki mógł dodać sobie po x punktów do konkretnego typu ataku/obrony w ramach owej umiejętności. Rozłożone to było oczywiście równomiernie np. przy Capoeira łączną sume bonusów wynosi 10. I tak na (1) gracz wybiera sobie +1 do Punch, na (2) +1 do Sweep, na (3) +1 do Kick itd. aż osiągnie maksymalny poziom danej umiejętności.
A jeśli chodzi o samą walkę, korzystałem z zasad w podręczniku. Najbardziej odpowiadały mi i moim graczom. Rzuty kośćmi dawały sporą dawkę adrenaliny w czasie wymiany poglądów;) |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Sro 01 Lis, 2006 10:11 Temat postu: |
|
|
Hehe panowie :). Cos mi zaswitalo.
A czemu nie zrobic tego tak...
Uczymy sie jakies sztuki walki.
Maksymalne bonusy dla poszczegolnych ataków to +5/+3/+3/+1/+4/+5
Przechodząc na następny poziom z 1 na 2. facet dostaje +6 do rozdysponowania na bonusy.... ale nie więcej jak np. 2 na jeden bonus...
Przypomina mi to troche :))) SW III edycje...
Pozdro |
|
Powrót do góry » |
|
|
hctob Śmieciarz
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 30 Skąd: Dzika strefa
|
Wysłany: Sro 01 Lis, 2006 13:18 Temat postu: |
|
|
vendeta napisał: |
Maksymalne bonusy dla poszczegolnych ataków to +5/+3/+3/+1/+4/+5 |
Dla jednej, konkretnej sztuki walki czy wszystkie byłyby takie same a różniły by się tylko stopniem zaawansowania gracza?
vendeta napisał: |
Przechodząc na następny poziom z 1 na 2. facet dostaje +6 do rozdysponowania na bonusy.... ale nie więcej jak np. 2 na jeden bonus... |
To nie przypadkiem sposób na upichcenie własnej sztuki walki? Heeej... To dobra rzecz ale... na Walkę Wręcz:) Wtedy, przy każdym podniesieniu tej umiejętności podwyższamy bonus do konkretnego typu ataku/obrony.
I druga sprawa, a wręcz propozycja małej rewolucji. Przy wszelkich rzutach na umiejętność Sztuka Walki i Walka Wręcz... nie bierzmy pod uwagę poziomu samej umiejętności tylko jej bonusy!
W takiej sytuacji, trenujący Aikido (typowo defensywna sztuka) nie będzie w stanie skutecznie uderzać gdyż tego na treningach nie ma! Za to gdy będzie na (10), będzie mistrzem we wszelkiego rodzaju rzutach, blokach i unikach...
Powstaje w tym momencie problem "opłacalności" uczenia się konkretnej Sztuki Walki, jeśli sami możemy taką sobie, za pomocą Walki Wręcz stworzyć. Niekiedy nawet lepszą! Ale jeżeli ustalimy poziom trudnośc Walki Wręcz na np. 3 przy 2 pkt na bonusy za każdy poziom (Ulica jest lepszą szkołą walki niż sala gimnastyczna w szkole) wtedy... myślę, że to będzie ciekawy pomysł na dyskusję.
Zapraszam!:)
vendeta napisał: |
Przypomina mi to troche :))) SW III edycje... |
Nie wiem:) Nie grałem. Za SW zresztą nie przepadam;) |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Sro 01 Lis, 2006 13:28 Temat postu: Mike |
|
|
Nom. dokladnie o tym pomyslalem.
Ale rewolucyjka bylaby naprawde spora.... |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sro 01 Lis, 2006 15:05 Temat postu: |
|
|
Jak koleś z Aikido na 10 ma mieć takie same bonysu jak ten z aikido na ?! Chyba parę lat grałem według jakichś dziwnych zasad, bo gdzieś mi się tam wydawało, że bonusy z ataków kluczowych są dostępne dopiero na poziomie umiejętności 4+.
A problemem jest dla mnie w prowadzeniu nie wysokość liczb, tylko fakt, że jest sporo tego liczenia w walce bezpośredniej, o wiele więcej niz przy strzelaniu, przez to staje się mniej dynamiczna, podczas strzelania zazwyczaj zmuszam Graczy do szybkich reakcji, podczas walki wręcz (sztuki walki) ... tu sam myślę, oni myślą, liczą, czy w tym momencie będzie więcej punkcików za kopniak, czy za cios, a może chwyt...? |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Pią 10 Lis, 2006 16:35 Temat postu: |
|
|
A wlasnie jeszcze jedna zasada obowiazujaca u mnie ;) w sztukach walki.
- kopniak = -1 do trafienia 1k6+MBC obrazen
- piesc = +0 ale 1k6/2+MBC
aha. i obrazenia zadane w ten sposob 1/2 ogluszeniowe 1/2 prawdziwe.
Nie tak prosto juz teraz kogos ;)))) zakatowac. |
|
Powrót do góry » |
|
|
hctob Śmieciarz
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 30 Skąd: Dzika strefa
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2006 20:22 Temat postu: |
|
|
Koszal nie widziałem nigdzie w zasadach tekstu:
Cytat: |
że bonusy z ataków kluczowych są dostępne dopiero na poziomie umiejętności 4+. |
No chyba, że mam jakieś problemy ze wzrokiem;)
Najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji wg mnie jest po prostu ograniczenie rzutów kx. Jeżeli widzisz, że gość jest dobry w tym co robi pozwól na szybkie działanie. A gdy poziom jest wyrównany rzut 1k10 i odpowiednie modyfikatory. Nie zastanawiajcie się pół roku nad
Cytat: |
czy w tym momencie będzie więcej punkcików za kopniak, czy za cios, a może chwyt...? |
... bo tak jak podczas strzelaniny, nia ma czasu na myślenie tylko na reakcje.
Żadne tam, piękne wygibasy rodem z Matrix'a tylko zwykła rąbanka wieczorem pod lokalem.
Trzeba wcześniej poznać zakres umiejętności BG i z wiedzy tej korzystać. Ja tak robiłem... |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pon 27 Lis, 2006 21:36 Temat postu: |
|
|
Nie pamietam, czy z tym 4+ to zasada opcjonalna, czy też nie, ale dzięki temu nie można korzystać z ataków kluczowych dzięki umiejętnościom zachipowanym. Jak znajdę to wrzucę, chwilowo nie mam wszystkich podręczników, bo pożyczyłem do poczytania swoim nowym nieszczęsnym, niczego nie podejrzewającym ofiarom.., eee....znaczy moim drogim nowym Graczom :).
Właśnie tak prowadzę- szybko, jak koleś nie potrafi się zdecydować, czy rzuca granat, czy wyciąga gnata to automatycznie przegrywa inicjatywę.
Tyle, że przy sztukach walki jest parę współczyników, a nie jeden, czy trzy, stąd to, co powinno dziać się równie szybko czasem, choc nieznacznie wprawdzie się spowalnia. |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Wto 28 Lis, 2006 8:06 Temat postu: |
|
|
Cos bylo o tych czipowch umiejetnosciach... to fakt. I przyznaje bez bicia, ze sie do tej zasady nie stosowalem :(
Co do dynamiki gry. Daje graczom czas na myslenie. ALE ten czas limituje. Cos a la jedna runda max 30 sekund zycia :) w naszym swiecie... |
|
Powrót do góry » |
|
|
Wrzosio Śmieciarz
Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 8
|
Wysłany: Pią 01 Gru, 2006 1:25 Temat postu: |
|
|
Wrzucałem już to kiedyś na innym forum ale i tutaj może komuś się spodoba. :)
Dla mnie i mojej drużyny WW była niedoceniana a SzW były przegięte. Według zasad cios mistrza judo zadawał 10 + MBC + k6 obrażeń. To chore. Kopnięcia bardziej śmiercionośne niż pistolet a judo lub wrestling miały modyfikator trudności (1). Zrobiliśmy tak. Przy sztykach walki modyfikatory danej sztuki dodaje się i do rzutu i do obrażeń. Zmieniliśmy też w tym układzie modyfikatory przy poszczególnych sztukach.
Karate (2) - Cios +2; Kopnięcie +3; Blok +2; Unik +2; Rzut +1
Judo (2) - Cios +1; Blok +1; Unik +; Rzut +3; Trzymanie +2; Uwolnienie +2; Duszenie +2; Podcięcie +1; Chwyt +3
Boks (1) - Cios +3; Blok +3; Unik +2
Thai-Boxing (3) - Cios +3; Kopnięcie +4; Blok +4; Trzymanie +2; Uwolnienie +2; Podcięcie +2
Choi Li Fut (3) - Cios +2; Kopnięcie +3; Blok +2; Unik +2; Rzut +2; Podcięcie +2;
Aikido (3) - Blok +3; Unik +3; Rzut +3; Trzymanie +2; Uwolnienie +3; Duszenie +1; Podcięcie +2; Chwyt +3
Zwierzęce Kung-Fu (2) - Cios +2; Kopnięcie +3; Blok +3; Unik +2; Podcięcie +2
Taekwondo (3) - Cios +3; Kopnięcie +3; Blok +3; Unik +2; Rzut +1; Uwolnienie +1; Podcięcie +2
Savate (2) - Cios +3; Kopnięcie +3; Blok +2; Unik +1; Podciecie +2
Wrestling (2) - Cios +1; Unik +1; Rzut +4; Trzymanie +4; Uwolnienie +3; Duszenie +2; Chwyt +4
Capoeira (3) - Cios +2; Kopnięcie +3; Blok +2; Unik +4; Podciecie +3
Gdy na początku zaczynaliśmy robić zmiany w sztukach walki było to na zasadzie pogadanki przy piwku i przechwalaniu się ile kto filmów obejrzał. tym razem usiadłem i wyszukałem w internecie jakie ataki i obrony są charakterystyczne dla danych stylów. Nie są to cyferki wzięte z głowy czego nie można powiedzieć o tabelce z podręcznika do Cyberpunka 2020.
Co do walki wręcz wyszliśmy z założenie, że jest to bijatyka, mająca nie być efektowna tylko skuteczna. Żeby zniwelować chociaż trochę przewagę sztuk walki zdecydowaliśmy, że "mistrzowie" bijatyki wiedzą jak uderzyć. Na poziomie 4-6 umiejetnosci walka wręcz dodaje się +1 do obrażeń, na poziomie 7-9 dodaje się +2 a na poziomie 10 dodaje się + 3 do obrażeń. Żeby nie było za różowo uznaliśmy, że WW nie pozwala na wykonywanie uników, to jest umiejetność wyszkolona, bloki są instynktowne i każdy je lepiej lub gorzej wykonuje ale uniki wymagają giętkości i wyćwiczonych odruchów. W ten sposób sztuki walki nie są aż tak mordercze jak były ale i tak ich adepci mają przewagę nad ulicznymi chuliganami. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Qasz Uliczny Punk
Dołączył: 22 Lis 2006 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 03 Gru, 2006 4:43 Temat postu: |
|
|
Chyba ktos tu o czymś zapomina :)
przypominacie sobie napewno opisy danych umiejętności - jesli ktoś ma coś na 10 w umiejetnościach to jest ... mało powiedziane - nadczłowiekiem. Ja jakos nigdy nie miałem problemów z sztukami walki z podstawki - czemu? ponieważ żaden z moich graczy nigdy nie miał nic na 10 :) - bo zwyczajnie nie miał sie od kogo nauczyć! i tak naprzykład:
Michael ma MBC - 3
sztuki walki: Savate na 6 (więc jest koleś wypas mistrzu jak dla mnie)
a teraz kopie przeciwnika - 6(szt. w.) + 3 (bonus szt. w.) + k10 (wypada 6) = 15 - trafia przeciwnika! (przeciwnik z takimi samymi statami ma wynik na kości równy Michaelowi lecz blok w jego szt.w. to +2 co skutkuje ogólnym wynikiem o 1 mniejszym od Michaela - blok się nie udał)
teraz obrażenia:
Wrzosio napisał:
Według zasad cios mistrza judo zadawał 10 + MBC + k6 obrażeń.
obrażenia ciosu Michaela: 6 (szt.w) + MBC + 2k6 (kopnięcie = 7 na kościach) = 16 : 2(obr. tłuczone) = 8 i taki oto cios zadaje na rękę - i co się wtedy dzieje ? poprostu łamie delikwętowi kość :) chyba że ... tamten ma MBC -3 :) wtedy dostaje 5 obr.
I TAK JEST TO MOŻLIWE :) - podejżewam że Bruce Lee miał karate na 9 i gdyby kogoś tak kopnoł w rękę to zwyczajnie by mu ją złamał :).
Druga sprawą jest to że u mnie gracze mają wszystko porozpisywane na kartach i ... umieją liczyć :) - ja musze sie martwić tylko o NPC-tów (których też mam rozpisanych na kilku przykładowych kartach).
To chyba tyle :).
P.S. jak to w życiu - czasem jeden celny strzał kończy walkę :) _________________ Detonation is only beginning of explosion, implosion is the end. |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Nie 03 Gru, 2006 9:47 Temat postu: |
|
|
Hmm. Ja robilem symulacje mojej walki. Chodzilo o to zeby podczas jednego z rejsów grupa rosjan z SovOilu i polaków (graczy) zrobila sobie maly Contest w sali treningowej. Srednia walka (miala byc na pol serio :) - szybko przerodzila sie na full contact). Efekt? Wygrali polacy, nie wysokimi MBC ale REF-em i sztukami walki pokroju kung-fu + aikido. Srednio walka trwala ok. 30 sekund (1vs1). Moim zdaniem, byla bardzo realistyczna. Obrazenia byly. Ale na zasadzie zwichniec, ran tluczonych, siniaków, naderwanych miesni, krwawiacych lukow brwiowych i nosow. Moi gracze musileli odpoczywac po walce pare godzin by moc "lazic" po pokladzie i tak naprawde zajac sie tym "czym powinni" tj. ochrona statku...
BTW : rekawice bokserski i kask na glowie redukuje obrazenia tluczone o 3/4. Przez to wg. mojego systemu walki da sie przeprowadzic pojedynek bokserski.... |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sro 06 Gru, 2006 9:15 Temat postu: |
|
|
Boks zbyt duże miałby obrażenia?
Po to właśnie są rękawice w naszym świecie.
Bo dam sobie rękę urwać ...:)... że jakby mnie taki Mike Tyson wyprowadził gołą pięścią lewy sierpowy to żadna nanochirurgia by mnie nie uratowała... przed tym +9 ze sztuk walki.... nawet zredukowanym. |
|
Powrót do góry » |
|
|
|