FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Pokuta dla złych graczy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Night City Limits Strona Główna » Sesje i przygody...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 12 Gru, 2006 17:34    Temat postu: Pokuta dla złych graczy
Odpowiedz z cytatem

Czy nie denerwują was czasami gracze, którzy wiedzą wszystko i narzucają na innych graczy swoją wolę rozkazując im gdzie mają isc, gdzie spac itd? Gracze, którzy specjalnie nie idą po szlaku sesji tylko chcą chodzić własnymi ścieżkami rozwalac wszystkich a przy tym miszzcyć dokładnie przemyślaną i przygotowaną przez was sesję? Chciałbym abyście odpowiedzieli co robicie wszystkowiedzącym graczom gdy was naprawde denerwują i psują gre nie tylko nam ale i innym uczestnikom.
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Sro 13 Gru, 2006 15:24    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Owszem. Nastepna sesja z postacia bez dorzutow. TO działa.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
koszal
Goniec


Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Czw 14 Gru, 2006 8:00    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Dokładnie to samo stosuję, nawet więcej.
Zdolność specjalna max 2, tylko powszechne gnaty i zabawki, 2000, czy 3000 baksów na początek i jakieś 50 pkt postaci. Kiedyś gość chciał mnie przechytrzyć i "pozbyć" się szybko swojej postaci, przeciągnąłem agonię pełen scenariusz. Tak, by nie psuć zabawy innym, obdarzyłem go szczęściem przeżycia kolejnego, aż do postaci przywykł i zaczął ją automatycznie podpakowywać gdzie się da. Z czasem podciągnął ją pod przeciętną postać, z której potrafił naprawdę wiele wycisnąć. Tylko, że teraz to ma sens i wychodzi ciekawie, bo wreszcie używa sprytu a nie przewagi cech.
Jeśli Gracz chce wszystkich rozwalać poprowadź mu kilka sesji na wygrzew, lub daj mu kogoś pod opiekę, np. psa, kogoś o kogo będzie się musiał martwić, albo obrzydź mu zabijanie wysyłając go do misji pacyfikacyjnych wioski, gdzie rąbnie kogoś bliskiego, np dziewczynę, którą poznał na poprzedeniej sesji.

Co do podążania własnym torem, pozwalam na to w 90%. Często Gracze tak zmodyfikują mój scenariusz, że sam nigdy bym na to nie wpadł. Często sami wymyślą sobie przygodę biorąc sprawy w swoje ręce i realizując plany swoich postaci.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pon 18 Gru, 2006 14:36    Temat postu: Przygody
Odpowiedz z cytatem

Jedno trzeba przyznać gracze naprawde mogą zaskakiwać. Czasami wymyślasz pezygodę zastanawiasz sie nad różnymi wyjściami, zapisujesz notatki, przygotowujesz starannie każdą postać, każdą jego wypowiedz w slangu, ślęczysz nad tym naprawde sporo czasu a i tak mogą zatrzymać sie na samym początku bo zainteresowało ich coś i dalej grają zupełnie inaczej niż zaplanowales i ta gra naprawde ma sens. Czasami wystarczy pominąć jeden szczegół a gracze to wyłapią i mogą poprowadzić sami wspaniałą przygodę.
... czasmi może wogóle nie wypalić
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Qasz
Uliczny Punk


Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 64
Skąd: Jaworzno

 Post Wysłany: Pon 18 Gru, 2006 22:50    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Szkielet przygody, a reszta to żywioł - tak jak gracze.
Osobiście nigdy nie przygotowywałem sesji dłużej niż 30 minut, bo i po co ? - określasz sobie punkt startu i to, do czego chcesz dotrzeć. A potem... dobry blef, kombinatoryka i kupa ubawu - MG tworzy wtedy większa interakcje z graczami, samemu świetnie się przy tym bawiąc :).
_________________
Detonation is only beginning of explosion, implosion is the end.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 19 Gru, 2006 16:59    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

To prawda ja własnie zrezygnowałem z długich przygotowań do każdej sesji. Najlepszym sposobem jest wymyślenie głównego wątku, a potem akcja toczy się sama. W podręcznikach napisane jest, że warto wszystko dokładnie przygotować ale wystarczy, że gracze nie pójdą w określoną ulicę i przygotowania poszły na marne.
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Guaranga
Śmieciarz


Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1
Skąd: Kraków

 Post Wysłany: Wto 09 Sty, 2007 11:18    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Tak, tylko szkielet scenariusza jest potrzebny. Wole, jak czesc roboty organizuja sobie gracze samemu. Jesli chodzi o problem z "cfaniaczkami", ktorzy wiedza lepiej... no cuz. Nie zyja dostatecznie dlugo, aby o sie swa wiedza chwalic (pamietam ,jak raz podekscytowany kolego popatrzyl na mnie i stwierdzil: "i tak powstaja megalomanskie postacie" :P
Jesli "cwaniaczkowosc" ogranicza sie jednak do tego, ze ktorys z BG rozstawia innych po katach, to oznacza, ze reszta sie w pewien sposob na to zgadza. Nigdy nie rzuciliscie z "piana na pysku" hasla: "NIE MOW MI CO MAM ROBIC!!!"?
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Wto 09 Sty, 2007 16:47    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Racja takie cwaniaczki są denerwujący, ja grywałem z takimi ale zrobiłem krok naprzód i zrezygnowałem z nich. Teraz gra idzie durzo ciekawiej i każdy robi to co chce.
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Lukasz
Specjalista


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 59

 Post Wysłany: Czw 11 Sty, 2007 12:00    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź jest prosta: granat
i rzut na SZ, ooooo nie masz?!? sorki, miałeś pecha, grant wybuchł ci pod nogami ;-)))))))
To MG rządzi w tym świecie, i należy eliminować słabe i głupie jednostki ;-)
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 12 Sty, 2007 13:37    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Właśnie miasto zamienia się w betonową dżunglę, tak jak w przedatorze:D
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
koszal
Goniec


Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Sob 13 Sty, 2007 22:09    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Będę szczery.
Dla niegrzecznych Graczy bywam podły. Choć powinienem przyznać bywałem, gdyż dawno już nie miałem niegrzecznych Graczy.
Teraz wyjaśnię jak tę podłość widzę. Granat, snajper, może Cyborg go stuknie? Nieee! Za dobrze by było. Gość poczułby się wielki, skoro trzeba było użyć aż takich środków by go dorwać. Trucizna? Nieee! W końcu to chwyt, z którym nie miał szans, nikt by sobie nie poradził. Zatem co pozostaje?
1. Umiejętności w których kuleje. I to nie te decydujące o zyciu i smierci jak materiały wybuchowe, tylko raczej takie Wykształcenie (co? nie umiemy pisać i czytać?), Prowadzenie pojazdu (piechotką idziemy na ważne spotkanie? Spóźnisz się?) Moda i Styl (klient zmierzył cię wzrokiem i nieoczekiwanie zrezygnował z dalszej konwersacji..)
2. Dając mu zadanie nie do wykonania. W podziemiach Millitechu jest przetrzymywany pewien naukowiec. Odbij go :). To coś na wzór motywu z filmu Bondocksaints, w którym mafia wysyła gościa z sześciostrzałowym rewolwerem z misją stuknięcia 8-u kolesi...
3. Pozbawiając go wsparcia. Zarówno drużyny jak i kontaktów w postaci NPC.

Wracając zaś do wątku tworzenia scenariusza. Opisuję go dokładniej, gdy akcja toczy się w zamkniętym środowisku (więzienie, stacja wojskowa, laboratorium). Jeśli natomiast przygoda rozgrywa się w mieście (90% moich przygód) mam tylko ogólny zarys. Miasto, współczesne prawie nam metropolie są bowiem dla nas MG i graczy miejscem w którym potrafimy poruszać się instynktownie, w pełni sobodnie i naturalnie ("Samochód mi padł? Dzwonię do mechanika"). Akcja toczy się szybko, łatwo i naturalnie, gdyż czujemy swobodę wielu możliwości, swobodę, której często nie zapewniają RPGi osadzone w bardziej odmiennych od naszej rzeczywistości światach.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Sro 24 Sty, 2007 20:09    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Jest sposób na graczy sterujący innymi dać tym "słabszym graczom" coś dobrego (naprawde cool) a złola (bossu) wpakować w szambo i dąrzyc alby role sie odwróciły. Kiedy slabsze postacie (no teraz juz nie hehe...) beda przedzierac sie przez deszcz pociskow bez wiekszych problemow bossu bedzie mial problemy i nie ma czasu na rozkazywanie (i tak mieli by go w dupie):D
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Sro 24 Sty, 2007 20:11    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Sorki zapomnialem dodac diaboliczny smiech hehe hehe haha haha hahaha hahahahaha błechecheche hrakhahahehahe ekchu... ekchu... hehe :D
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aratorn
Śmieciarz


Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Strefa walki

 Post Wysłany: Sob 05 Sty, 2008 14:05    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Na upierdliwych graczy mam jeden dobry sposób.
Gra to świat w którym wszystko ma konsekwencje, tak jak normalnie, stukniesz kogoś? super jesteś zły, twardy, masz to w dupie - OK. Ta osoba ma znajomych, sprawą interesuje się policja i korporacja ... wielka dowolność. Koleś musi poczuć, że akcja = reakcja, i musi liczyć się z konsekwencjami odwetu. Będzie ścigany, całą sytuacja bardzo uprzykrzy mu życie. Zamknie kilka drzwi i spali kilka kontaktów. Następnym razem będzie myślał lub zginie.
Na ludzi przejmujących dowodzenie (sterujące innymi)? hmmm ...
Jeszcze mi się to nie zdarzyło, same silne jednostki. :)
_________________
Anima Vilis
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Night City Limits Strona Główna » Sesje i przygody...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Solaris 1.12 phpBB theme/template © 2003 - 2006 Jakob Persson (readme)(forumthemes/bbstyles)

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group