FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
nowe role
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Night City Limits Strona Główna » Zasady...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panxpiotr
Śmieciarz


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3
Skąd: Połaniec

 Post Wysłany: Czw 02 Sie, 2007 17:00    Temat postu: nowe role
Odpowiedz z cytatem

Czy w którymś dodatku są nowe role dla postaci?
W jednym ze starych MiM-ów znalazłem alternatywne i dodatkowe role dla Reporterów. Czy w innych MiM-ach były jakieś artykuły z innymi rolami?

Jakie umiejętnosci zawodowe i pozostałe proponujecie dla roli prywatnego detektywa i członka miejskiego gangu?

pozdrawiam!
_________________
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Czw 02 Sie, 2007 20:16    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

To taki krótki ;) spis ról wraz z dodatkami w których się pojawiły (po angielsku, bo większość dodatków nie została przetłumaczona na polski):

CORP OPERATIVE (Interface 1.3, pg. 47)
EX-CYBERSOLDIER (Interface 1.3, pg. 47)
BODYGUARD (Interface 1.3, pg. 47)
BOUNTY HUNTER (Interface 1.3, pg. 47)
STREET SAMURAI (Interface 1.3, pg. 47)
EUROSOLO (Solo Of Fortune, pg. 31)
SHINOBI (Pacific Rim, pg. 156)
TATSUJIN (Pacific Rim, pg. 157)
PA TROOPER (Shockwave, pg. 29)
COVERT SPECIALIST (Stormfront, pg. 93)
ASSASSIN (Stormfront, pg. 94)
COVERT TECH (Stormfront, pg. 95)
DIVEMASTER (Stormfront, pg. 24)
DIVEMASTER/MINER (Stormfront, pg. 24)
U.S. or EDF ARMY (Home of the Brave, pg. 74)
MARINE CORPS (Home of the Brave, pg. 74)
U.S. or EDF NAVY (Home of the Brave, pg. 75)
USAF / EDF AIR FORCE (Home of the Brave, pg. 75)
BRITISH COMBINED FORCES (UK, pg. 30)
JAPANESE SDF OFFICER (Pac Rim, pg. 14)
RUNNER (Neo-Tribes, pg. 43; PAC, pg. 154)
PANZERBOY (Shockwave, pg. 27)
SUBJOCK (Stormfront, pg. 25)
AEROJOCK (Shockwave, pg. 28)
ROUGE HUNTER (Interface 1.3, pg. 46)
MARINE BIOTECH/UNDERWATER GENETCIST (Stormfront, pg. 26)
WARRIOR (Neo-Tribes, pg.40)
OUTRIDER (Neo-Tribes, pg.40)
PATHFINDER (Neo-Tribes, pg.40)
PIRATE (Pacific Rim, pg. 153)
AQUATIC NOMAD ('Punk '21 1.3, pg. 43)
DOCTOR (Neo-Tribes, pg.42)
SPIRITUAL LEADER (Neo-Tribes, pg.42)
BLACK MARKETEER (WildSide, pg. 20)
INFORMATION BROKER (WildSide, pg. 21)
SLEAZE (WildSide, pg. 24)
FACTOR (WildSide, pg. 24)
LOAN SHARK (WildSide, pg. 26)
CREDSHARK (WildSide, pg. 26)
BOOKIE (WildSide, pg. 27)
TALENT SCOUT (WildSide, pg. 28)
TALENT AGENT / MANAGER (WildSide, pg. 28)
NEGOTIATOR (WildSide, pg. 30)
SMUGGLER (WildSide, pg. 30)
TRADER (WildSide, pg. 31)
SNIFFER (WildSide, pg. 32)
ADMINISTRATOR (Pacific Rim, pg. 153)
INVESTIGATIVE REPORTER (LD, pg. 50)
POLICE BEAT REPORTER (LD, pg. 51)
WAR CORRESPONDENT (LD, pg. 51)
"ACTION" REPORTER (LD, pg. 51)
SOCIAL REPORTER / CELEBRITY HUNTER (LD, pg. 51)
ON-AIR STAR (LD, pg. 52)
TABLOID-MONGER (LD, pg. 53)
THE SPIN DOCTOR (LD, pg. 53)
LAWYER (Interface 2.2, pg.9)
ATTORNEY/JUDGE (Protect & Serve, pg.70)
SHAMAN (Pacific Rim, pg. 155)
CULTIST (Crashpoint, pg. 77)
PRIVATE INVESTIGATOR (Pac Rim, pg. 153)
PROWLER (WildSide, pg. 35)
CON MAN (WildSide, pg. 36)
DANCER/PROSTITUTE (WildSide, pg. 37)
SCAVENGER (WildSide, pg. 36)
STREETPUNK (WildSide, pg. 37)
SPY (Pacific Rim, pg. 154; WGF pg. 46)
WORKGANGER (Deep Space, pg.75)
HIGHRIDER/PILOT (Deep Space, pg.75)
SALVER (Deep Space, pg.75)
SPACE MARINE (Deep Space, pg.76)
SPOOK (Dark Metropolis, pg. 56)
REAPERS (Dark Metropolis, pg. 58)
INQUISITOR PREDATOR (Night's Edge, pg.15)
COMBAT SOCCER STAR ('Punk '21 1.1, pg.41)

Jak widać trochę tego wyszło, tyle że część dodatków pochodzi jeszcze z pierwszej edycji, praktycznie nie do załatwienia w Polsce (gdyby ktoś nie wiedział polski podręcznik to tłumaczenie 2 edycji CP 2020, dlatego żaden z pierwszoedycyjnych dodatków nie został przetłumaczony).
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007 20:13    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

I tak cyberpunk jest elastyczny, ze mozna praktycznie kazda postac stworzyc. Jest duzo umiejetnosci a i mozna pare dodac swoich.
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bors
Śmieciarz


Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 46
Skąd: WarSaw/Tarcho Zone

 Post Wysłany: Pon 01 Paź, 2007 10:56    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Albo całkowicie zrezygnować z Ról i zdolności spec. Ja tak grałem i daje to dwa plusy:
1. mozna stworzyć dowolną postać dostosowaną do gracza i jego historii postaci.
2. Nie ma problemów z wysokolevelową postacią i sytuacją gdy np. nikt nie ma szans z solosem zysł walki 5+.
_________________
Nie dyskutuj z Idiotą: sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Pon 01 Paź, 2007 17:15    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Ja prowadzę podobnie, tzn. zrezygnowałem całkowicie z ról. Część zdolności specjalnych (takich jak technika medyczna czy interface) stało się zwykłymi umiejętnościami, część wywaliłem, zmysł walki stał się zaletą, którą można wykupić za punkty wolne podczas tworzenia postaci (ale maksymalnie na +3). Dzięki temu nie ma problemu (nie trzeba tworzyć nowej roli) aby stworzyć np. medyka wojskowego czy nomada-technika.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tupteq
Członek Rady Nadzorczej


Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 160
Skąd: Rzeszów

 Post Wysłany: Wto 02 Paź, 2007 13:41    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

A ja tam lubię role. Jakoś nigdy nie przekonałem się do tych alternatywnych zasad tworzenia postaci (by Ocelot). Jedak z drugiej strony nie ograniczam tak bardzo nabywania zdolności specjalnych (gracz może mieć więcej niż jedną zdolność specjalną, przy czym jedna główna - najwyższa, definiująca właściwą rolę).
Brak zdolności specjalnych może (moim zdaniem) trochę zaburzyć równowagę w parametrach sprzętu (dopalacze refleksu, szybkość decku, hi-res w cyberoku zyskują mocno na znaczeniu), ponadto pewne standardowe stopnie trudności wycelowane w konkretną rolę (te, w których krawędziarz mógł dodać swoją zdolność specjalną) stają się zbyt wysokie i wszystko tzeba przeliczać jeszcze raz.
Innymi słowy, wydaje mi się, że pozbycie się ról wymaga o wiele więcej pracy - przemyślenia i przedefiniowania wszystkiego, co zmieniło swoją wagę po takiej operacji, bo w innym wypadku system staje się niewyważony i pojawiają się dziury.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Sro 03 Paź, 2007 7:23    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Między innymi ze względu na brak równowagi zrezygnowałem z ról - to co jest przeciętnym wyzwaniem dla jednej roli (np. fixera, netrunnera) dla pozostałych jest prawie niewykonalne, bo mogą znać tylko umiejętności znacznie bardziej ograniczone od zdolności specjalnej (np. pierwsza pomoc vs. technika medyczna, Powiązania vs. znajomość półświatka). Czyli system ról sprawia, że postacie muszą się wąsko specjalizować. Tak naprawdę u mnie role nie zniknęły, tylko nie są określone odgórnie lecz przez wybrane umiejętności (np. wojskowy hacker - interface i programowanie połączone z umiejętnościami skradania się i walki). Zwiększona wszechstronność postaci jest dla mnie ważna, ponieważ gramy zazwyczaj w bardzo małym gronie (2 graczy + MG) i postacie muszą sobie radzić z różnorodnymi zadaniami. Dzięki temu też żadna postać się nie nudzi - wspomniany przykładowy wojskowy hacker może prowadzić zwiad czy robić jako snajper, więc ma co robić, nawet gdy przez całą sesję nie korzysta z decka.

Tupteq napisał:
Brak zdolności specjalnych może (moim zdaniem) trochę zaburzyć równowagę w parametrach sprzętu (dopalacze refleksu, szybkość decku, hi-res w cyberoku zyskują mocno na znaczeniu)

Właściwie, taka sytuacja bardzo mi odpowiada - różnica między "gołym' gościem a w pełni okablowanym powinna być znaczna, a przy bonusie jaki daje np. Zmysł walki to ta różnica się zaciera.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Night City Limits Strona Główna » Zasady...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Solaris 1.12 phpBB theme/template © 2003 - 2006 Jakob Persson (readme)(forumthemes/bbstyles)

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group