|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panxpiotr Śmieciarz
Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 3 Skąd: Połaniec
|
Wysłany: Czw 02 Sie, 2007 17:00 Temat postu: nowe role |
|
|
Czy w którymś dodatku są nowe role dla postaci?
W jednym ze starych MiM-ów znalazłem alternatywne i dodatkowe role dla Reporterów. Czy w innych MiM-ach były jakieś artykuły z innymi rolami?
Jakie umiejętnosci zawodowe i pozostałe proponujecie dla roli prywatnego detektywa i członka miejskiego gangu?
pozdrawiam! _________________ |
|
Powrót do góry » |
|
|
Cashtan Śmieciarz
Dołączył: 31 Paź 2006 Posty: 42 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: Czw 02 Sie, 2007 20:16 Temat postu: |
|
|
To taki krótki ;) spis ról wraz z dodatkami w których się pojawiły (po angielsku, bo większość dodatków nie została przetłumaczona na polski):
CORP OPERATIVE (Interface 1.3, pg. 47)
EX-CYBERSOLDIER (Interface 1.3, pg. 47)
BODYGUARD (Interface 1.3, pg. 47)
BOUNTY HUNTER (Interface 1.3, pg. 47)
STREET SAMURAI (Interface 1.3, pg. 47)
EUROSOLO (Solo Of Fortune, pg. 31)
SHINOBI (Pacific Rim, pg. 156)
TATSUJIN (Pacific Rim, pg. 157)
PA TROOPER (Shockwave, pg. 29)
COVERT SPECIALIST (Stormfront, pg. 93)
ASSASSIN (Stormfront, pg. 94)
COVERT TECH (Stormfront, pg. 95)
DIVEMASTER (Stormfront, pg. 24)
DIVEMASTER/MINER (Stormfront, pg. 24)
U.S. or EDF ARMY (Home of the Brave, pg. 74)
MARINE CORPS (Home of the Brave, pg. 74)
U.S. or EDF NAVY (Home of the Brave, pg. 75)
USAF / EDF AIR FORCE (Home of the Brave, pg. 75)
BRITISH COMBINED FORCES (UK, pg. 30)
JAPANESE SDF OFFICER (Pac Rim, pg. 14)
RUNNER (Neo-Tribes, pg. 43; PAC, pg. 154)
PANZERBOY (Shockwave, pg. 27)
SUBJOCK (Stormfront, pg. 25)
AEROJOCK (Shockwave, pg. 28)
ROUGE HUNTER (Interface 1.3, pg. 46)
MARINE BIOTECH/UNDERWATER GENETCIST (Stormfront, pg. 26)
WARRIOR (Neo-Tribes, pg.40)
OUTRIDER (Neo-Tribes, pg.40)
PATHFINDER (Neo-Tribes, pg.40)
PIRATE (Pacific Rim, pg. 153)
AQUATIC NOMAD ('Punk '21 1.3, pg. 43)
DOCTOR (Neo-Tribes, pg.42)
SPIRITUAL LEADER (Neo-Tribes, pg.42)
BLACK MARKETEER (WildSide, pg. 20)
INFORMATION BROKER (WildSide, pg. 21)
SLEAZE (WildSide, pg. 24)
FACTOR (WildSide, pg. 24)
LOAN SHARK (WildSide, pg. 26)
CREDSHARK (WildSide, pg. 26)
BOOKIE (WildSide, pg. 27)
TALENT SCOUT (WildSide, pg. 28)
TALENT AGENT / MANAGER (WildSide, pg. 28)
NEGOTIATOR (WildSide, pg. 30)
SMUGGLER (WildSide, pg. 30)
TRADER (WildSide, pg. 31)
SNIFFER (WildSide, pg. 32)
ADMINISTRATOR (Pacific Rim, pg. 153)
INVESTIGATIVE REPORTER (LD, pg. 50)
POLICE BEAT REPORTER (LD, pg. 51)
WAR CORRESPONDENT (LD, pg. 51)
"ACTION" REPORTER (LD, pg. 51)
SOCIAL REPORTER / CELEBRITY HUNTER (LD, pg. 51)
ON-AIR STAR (LD, pg. 52)
TABLOID-MONGER (LD, pg. 53)
THE SPIN DOCTOR (LD, pg. 53)
LAWYER (Interface 2.2, pg.9)
ATTORNEY/JUDGE (Protect & Serve, pg.70)
SHAMAN (Pacific Rim, pg. 155)
CULTIST (Crashpoint, pg. 77)
PRIVATE INVESTIGATOR (Pac Rim, pg. 153)
PROWLER (WildSide, pg. 35)
CON MAN (WildSide, pg. 36)
DANCER/PROSTITUTE (WildSide, pg. 37)
SCAVENGER (WildSide, pg. 36)
STREETPUNK (WildSide, pg. 37)
SPY (Pacific Rim, pg. 154; WGF pg. 46)
WORKGANGER (Deep Space, pg.75)
HIGHRIDER/PILOT (Deep Space, pg.75)
SALVER (Deep Space, pg.75)
SPACE MARINE (Deep Space, pg.76)
SPOOK (Dark Metropolis, pg. 56)
REAPERS (Dark Metropolis, pg. 58)
INQUISITOR PREDATOR (Night's Edge, pg.15)
COMBAT SOCCER STAR ('Punk '21 1.1, pg.41)
Jak widać trochę tego wyszło, tyle że część dodatków pochodzi jeszcze z pierwszej edycji, praktycznie nie do załatwienia w Polsce (gdyby ktoś nie wiedział polski podręcznik to tłumaczenie 2 edycji CP 2020, dlatego żaden z pierwszoedycyjnych dodatków nie został przetłumaczony). |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007 20:13 Temat postu: |
|
|
I tak cyberpunk jest elastyczny, ze mozna praktycznie kazda postac stworzyc. Jest duzo umiejetnosci a i mozna pare dodac swoich. _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Bors Śmieciarz
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 46 Skąd: WarSaw/Tarcho Zone
|
Wysłany: Pon 01 Paź, 2007 10:56 Temat postu: |
|
|
Albo całkowicie zrezygnować z Ról i zdolności spec. Ja tak grałem i daje to dwa plusy:
1. mozna stworzyć dowolną postać dostosowaną do gracza i jego historii postaci.
2. Nie ma problemów z wysokolevelową postacią i sytuacją gdy np. nikt nie ma szans z solosem zysł walki 5+. _________________ Nie dyskutuj z Idiotą: sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Cashtan Śmieciarz
Dołączył: 31 Paź 2006 Posty: 42 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: Pon 01 Paź, 2007 17:15 Temat postu: |
|
|
Ja prowadzę podobnie, tzn. zrezygnowałem całkowicie z ról. Część zdolności specjalnych (takich jak technika medyczna czy interface) stało się zwykłymi umiejętnościami, część wywaliłem, zmysł walki stał się zaletą, którą można wykupić za punkty wolne podczas tworzenia postaci (ale maksymalnie na +3). Dzięki temu nie ma problemu (nie trzeba tworzyć nowej roli) aby stworzyć np. medyka wojskowego czy nomada-technika. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Tupteq Członek Rady Nadzorczej
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 160 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 02 Paź, 2007 13:41 Temat postu: |
|
|
A ja tam lubię role. Jakoś nigdy nie przekonałem się do tych alternatywnych zasad tworzenia postaci (by Ocelot). Jedak z drugiej strony nie ograniczam tak bardzo nabywania zdolności specjalnych (gracz może mieć więcej niż jedną zdolność specjalną, przy czym jedna główna - najwyższa, definiująca właściwą rolę).
Brak zdolności specjalnych może (moim zdaniem) trochę zaburzyć równowagę w parametrach sprzętu (dopalacze refleksu, szybkość decku, hi-res w cyberoku zyskują mocno na znaczeniu), ponadto pewne standardowe stopnie trudności wycelowane w konkretną rolę (te, w których krawędziarz mógł dodać swoją zdolność specjalną) stają się zbyt wysokie i wszystko tzeba przeliczać jeszcze raz.
Innymi słowy, wydaje mi się, że pozbycie się ról wymaga o wiele więcej pracy - przemyślenia i przedefiniowania wszystkiego, co zmieniło swoją wagę po takiej operacji, bo w innym wypadku system staje się niewyważony i pojawiają się dziury. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Cashtan Śmieciarz
Dołączył: 31 Paź 2006 Posty: 42 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007 7:23 Temat postu: |
|
|
Między innymi ze względu na brak równowagi zrezygnowałem z ról - to co jest przeciętnym wyzwaniem dla jednej roli (np. fixera, netrunnera) dla pozostałych jest prawie niewykonalne, bo mogą znać tylko umiejętności znacznie bardziej ograniczone od zdolności specjalnej (np. pierwsza pomoc vs. technika medyczna, Powiązania vs. znajomość półświatka). Czyli system ról sprawia, że postacie muszą się wąsko specjalizować. Tak naprawdę u mnie role nie zniknęły, tylko nie są określone odgórnie lecz przez wybrane umiejętności (np. wojskowy hacker - interface i programowanie połączone z umiejętnościami skradania się i walki). Zwiększona wszechstronność postaci jest dla mnie ważna, ponieważ gramy zazwyczaj w bardzo małym gronie (2 graczy + MG) i postacie muszą sobie radzić z różnorodnymi zadaniami. Dzięki temu też żadna postać się nie nudzi - wspomniany przykładowy wojskowy hacker może prowadzić zwiad czy robić jako snajper, więc ma co robić, nawet gdy przez całą sesję nie korzysta z decka.
Tupteq napisał: |
Brak zdolności specjalnych może (moim zdaniem) trochę zaburzyć równowagę w parametrach sprzętu (dopalacze refleksu, szybkość decku, hi-res w cyberoku zyskują mocno na znaczeniu) |
Właściwie, taka sytuacja bardzo mi odpowiada - różnica między "gołym' gościem a w pełni okablowanym powinna być znaczna, a przy bonusie jaki daje np. Zmysł walki to ta różnica się zaciera. |
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|