FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Egzoszkielet a ciężkie pancerze
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Night City Limits Strona Główna » Zasady...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Pon 27 Sie, 2007 7:18    Temat postu: Egzoszkielet a ciężkie pancerze
Odpowiedz z cytatem

Tak się właśnie zastanawiałem czy dla postaci noszących egzoszkielet (czy posiadających podobną cyborgizację podnoszącą siłę do nadludzkich wartości) powinno w dalszym ciągu stosować się zawadzanie pancerza? Przecież te 20-30kg jakie waży MetalGear to jest nic dla udźwigu nawet najsłabszego egzoszkieletu. Zdaję sobie sprawę, że Zawadzanie to nie tylko masa pancerza ale również miara tego w jakim stopniu krępuje on ruchy. Dlatego rozważam obniżenie zawadzania o 1-2 punkty dla egzoszkielet etc.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Wto 28 Sie, 2007 8:07    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Hm. Moje skromne zdanie :). Wspolczynnik zawadzania dla metal Geara wynosi -2. Ale egzoszkielet to nie miesnie tylko hydraulika. Nie wierze zeby sam egzo nei dawal zawadzania i jesli mnie pamiec nie myli daje on wlasnie dodatkowe -2 do zawadzania. A czym jest egzo z metal gearem jak nie pancerzem wspomaganym? A te w najprostrzej postaci maja -3 do kontroli...
Wnioski wysnuj sam. :)
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Wto 28 Sie, 2007 9:12    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Nie chodzi mi o egzoszkielet, który można zakładać/zdejmować, lecz wszczepiony w ciało szkielet wewnętrzny. Albo kogoś z przeszczepem i wzmocnieniem mięśni (razem +3 do BC). Dzięki takim i podobnym modyfikacjom można mieć BC 12 i więcej bez zakładania egzoszkieletu na siebie, unikając w ten sposób zawadzania. Mam pytanie do Was jak traktować takie postaci (pod względem zawadzania pancerza)? Normalnie?

Duży minus najprostszej wersji PW nie wynika z zawadzania pancerza ale ograniczonej percepcji - lepsze systemy audiowizyjne mogą znieść ten minus a nawet zmienić go w plus ;) A to tylko jeszcze bardziej skłania mnie do obniżenia zawadzania 'przykoksowanym' postaciom - przecież w ich przypadku nie ma żadnych problemów z ograniczoną percepcją (ewentualnie można zdjąć hełm ;) )
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bors
Śmieciarz


Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 46
Skąd: WarSaw/Tarcho Zone

 Post Wysłany: Wto 28 Sie, 2007 12:54    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Zapominasz że w egzo pancerz jest w pewien sposób "Zintegrowany" i współpracuje z "hydrauliką". Zawadzanie pancerza jest mało zależne od jego masy, raczej oddaje ograniczenia ruchowe. Przypnij sobie pod ubrania kilka paneli z twardej tektury i zobacz jak wpływa to na twoje możliwości ruchu, skoku i walki. Masa jest brana pod uwagę w kwestii obciążenia i wtedy wszczepy zwiększające całkowitą BC pomagają. Zwykły gość z BC6 odczuje znacznie silniej ciężar metal gear niż gość z BC10-12.
_________________
Nie dyskutuj z Idiotą: sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Sro 29 Sie, 2007 20:33    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Egzoszkielet - szkielet zewnetrzny
Endoszkielet - szkielet wewnetrzny
Nie widze powodu dla ktorego szkielet wewn. nie dawalby minusow do REF.

Majac cyberreke masz mechanizm ktory nie daje ci mozliwosci podnoszenia gigantycznych ciezarow. A jedynie zgniata, zmniejsza odrzut, etc. A endoszkielet to wlasnie ci daje. To jest tak jakby "dobudowa" mechaniczna do miesni ktore masz. Dlaczego ma dzialac rownie sprawnie jak twoje miesnie?

W przypadku pelnych konwersji to "caly jestes maszyna" i twoj REF zalezy od "konstrukcji" :).
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Sro 03 Paź, 2007 8:05    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

vendeta napisał:
To jest tak jakby "dobudowa" mechaniczna do miesni ktore masz. Dlaczego ma dzialac rownie sprawnie jak twoje miesnie?
No i nie działa - zgodnie z zasadami egzoszkielet daje -1 do Ref.
Ale ja nie o tym...
Wyobraźmy sobie 2 pełne pancerze, tak samo sztywne i ograniczające ruchy. Z tym że jeden będzie ważył 0,5kg a drugi 30kg. Czy powinny mieć taki sam WZ? Bo w sumie do tego sprowadza się mój problem (postać ze wspomaganiem nie 'czuje' wagi niesionego ekwipunku).
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Wto 05 Sie, 2008 10:11    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Postanowiłem wskrzesić temat, ponieważ zwrócił moją uwagę jeden szczegół. Mianowicie w drugiej części kampanii Firestorm opisany jest pancerz 'lekko' wspomagany, używany przez jednostki specjalne Militechu. Efektywnie jest to Metalgear w połączeniu z bardzo lekkim egzoszkieletem wykonanym z syntetycznych włókien mięśniowych. Rolą egzoszkieletu nie jest zwiększenie siły użytkownika, a jedynie zniwelowanie ciężaru samego pancerza. W efekcie otrzymujemy ważący bodajże 50 kg MetalGear z WZ = 0!
Jak dla mnie jest to kolejny argument, że BC 11+ mogłaby zmniejszać WZ o 1-2 punkty.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Czw 07 Sie, 2008 10:38    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Dla mnie argument jest żaden. Zwróć uwagę, że GRASSHOOPER - pancerz wspomagany też ma metalgearowe opancerzenie ale zerowe minusy do refleksu. To konstrukcja daje jaki masz refleks. A nie zlozenie dwoch roznych jej elementow. A tu wlasnie tak jest. Skladasz endoszkielet z metal gearem.

Inna sprawa, ze modyfikator refleksu moze wynikac z interfejsu Pancerza Wspomaganego... np. automatyczne zyroskopowe utrzymywanie rownowagi, stabilizacja celowania z broni podczas biegu, analiza predkosci i prawdopodobnego przemieszczenia sie wroga...etc. Dalej uwazam ze endoszkielet plus pancerz powinien dawac jeszcze wieksze minusy do refleksu...

Niestety.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Czw 07 Sie, 2008 12:10    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Grasshopper waży 450 kg, takiego czegoś się nie zakłada, tylko się do tego wsiada. Może jest mały w porównaniu do innych PW, ale w dalszym ciągu jest to bardziej pojazd którym się steruje niż pancerz który się nosi. Natomiast opisany w Firestormie EMA-1 waży zaledwie 50 kg i praktycznie wielkości MetalGeara. Nie daje też bonusu do BC. Można nosić bez hełmu i nie wpływa to w żaden sposób na Refleks. Odciąża on jedynie użytkownika z własnego ciężaru i dzięki temu nie ma WZ. Podkreślę, że dzięki wspomaganiu pancerz nie stał się bardziej elastyczny jedynie nic nie waży w odczuciu użytkownika. Więc dla mnie jest to argument za tym, że na WZ pancerza składa się również jego masa. I inny będzie wpływ tego czynnika na postać z WB 6 niż tą z WB 12.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Nie 10 Sie, 2008 21:01    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Pancerze wspomagane, endoszkielety, egzoszkielety zabieraja "czesc wagi" a nie wszystko. To znaczy podnoszac jajko, nie ma wspomagania. Biezesz worek cementu wspomaganie jest na 30%... Przesuwasz autobus wspomaganie jest na 100%. Pancerz nie zabiera wagi, a tylko ja redukuje... Moje zdanie na ten temat znasz. Zreszta endoszkielet kojarzy mi się nie z szybkimi kocimi ruchami a elementem wyposazenia przeladunkowego (jak w "OBCY : DECYDUJACE WSPARCIE" :)...
Ciężko mówić o REFLEKSIE....
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cashtan
Śmieciarz


Dołączył: 31 Paź 2006
Posty: 42
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

 Post Wysłany: Pon 11 Sie, 2008 9:27    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

IMHO w Cyberze egzoszkielet to coś więcej niż wózek widłowy noszony na sobie. Zresztą mi nie chodzi o WZ pochodzący od egzo/endoszkieletu - a niech będzie nawet -5 do REF. Interesuje mnie natomiast czy kogoś z cybernetycznie wspomaganą siłą (nieważne jak, egzo/endoszkielet, wzmocnienie mięśni/kości + przeszczep mięśni itp. itd.) ciężki pancerz będzie ograniczał w ten sam sposób jak kogoś o przeciętnej BC? Jak dla mnie to jest to trochę dziwne. Dla kogoś z BC 5 taki MetalGear to chyba połowa maksymalnego udźwigu, więc już poważny ciężar, a dla Cyborga z BC 12 (a za pomocą kombinacji cyborgizacji to chyba można wyciągnąć BC w okolicach 15 bez korzystania z egzoszkieletu) to zaledwie 1/5 udźwigu, więc nic szczególnego. Przyjąłem, że na WZ pancerza składa się zarówno zawadza (krępowanie ruchów) jak i jego masa. Pierwszego nie da się właściwie zmienić/wyeliminować (chyba, że inteligentny podłączony do interface'u pancerz reagujący na ruchy noszącego), ale już wplyw masy pancerza powinien być zależny od BC noszącego. Nie wiem tylko jak to dokładnie zrealizować, założyć że WZ pancerza jest przewidziany dla BC powiedzmy 5-8, poza tymi granicami stosować jakieś modyfikacje? Chyba sobie odpuszczę, bo znowu zaczynam niepotrzebnie komplikować zasady. Chyba będzie łatwiej założyć, że pancerz dla kogoś o słusznej posturze Arnolda waży z 25% więcej niż rozmiar 'generic soldier'. I wtedy będzie mniej więcej wszystko OK...
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Pią 22 Sie, 2008 10:30    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

No to jeszcze raz. Nie łącz zawadzania z siła, bo to bez sensu. Po pierwsze dlatego, ze czlowiek z 6 karabinami na plecach i 1 w dloni MUSI miec wspołczynnik zawadzania nie dlatego ze jest Arnoldem Schwarzeneggerem ale dlatego ze te majatające sie na plecach karabiny nie sprzyjaja : skradaniu, kocim ruchom, itp rzeczom.

W przypadku pancerzy wspomaganych ktore sa fragmentem czesci tak skonsktruwanych by nie klekotaly, nie halasowaly, nie skrzypialy, nie przeszkadzaly jakims idiotycznym kablem na zewn. pancerza tego ograniczenia nie ma albo moze byc naprawione do jakiegos stopnia.

W przypadku Egzo, endo szkieletu to nie zalatwia sprawy. Szkielet moze uniemożlwiac swobode ruchu bo jest zaprojektowany do dzwigania a nie wykonywania gimnastyki artystycznej.

Nie przekonuje mnie zupelnie twoja argumentacja. Nie mylmy zawadzania z BC, chyba ze dany klient jest PRZECIAZONY posiadaniem pancerza na sobie. Wtedy dodatkowo ujmujemy mu REFa bo zamiast biegac, klapie po asfalcie jak kaczka po lodzie.

Nie, nie, nie...
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
koszal
Goniec


Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Sro 12 Sie, 2009 18:39    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Witam po dłuuuższej przerwie:)

W poruszonym wątku ująłbym to tak. Zakładając, że masa jest nieistotna jednocześnie sugerujesz, że jest istotna bo mniejszy ciężar czegoś ułatwia operowanie tą rzeczą. Jedno nie wypływa z drugiego, zbyt duże uproszczenie. Spróbuj spojrzeć na temat inaczej- załóż pancerz z papieru toaletowego i styropianu. Spróbuj się w nim swobodnie poruszać- w końcu nie będzie krępował ruchów, pamiętaj jednak by go nie rozerwać przy siadaniu.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Night City Limits Strona Główna » Zasady...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Solaris 1.12 phpBB theme/template © 2003 - 2006 Jakob Persson (readme)(forumthemes/bbstyles)

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group