|
  |   |   |
|
Systemy wielomodułoweOpracował: "Cyberkoza"
ystemami wielomodułowymi nazywamy wielkie programy składające się z innych podprogramów. Nie są to jednak demony. Każdy z modułów, (bo tak nazywane są podprogramy) ma własną siłę z której korzysta. Dodatkowo system nie zwalnia deku, a wręcz czasem go przyśpiesza. Dodatkowo w czasie tury można użyć wszystkich programów wchodzących w skład systemu. Najbardziej charakterystyczną cechą Systemów Wielomodułowych Kod Jądra oznaczany jako KJ. Każdy atak lodołamacza na System zmniejsza tą wielkość. Gdy spadnie ona do zera system przestaje działać i zostaje wymazany. Zmniejszenie KJ wpływa również na działanie Systemu. Dokładny wpływ uszkodzeń na system ilustruje poniższa tabela:
Systemy pisze się nieco inaczej niż zwykłe programy. Inaczej nalicza się również cenę. Gigantyczna trudność napisania takiego programu i czas, jakiego to wymaga raczej eliminuje szeregowych netrunnerów jako użytkowników tego typu oprogramowania. Oto jak pisze się Systemy. 1. Należy normalnie wybrać funkcje programów, jakie zostaną wpisane w kod Systemu (CyberPunk 2020 str. 177). 2. Dla każdego z programów osobno wybieramy siłę. 3. Wybieramy opcje, które (w granicach rozsądku - wg decyzji MG) odnoszą się do wszystkich modułów, więc każdy wybieramy tylko raz a nie dla każdego z modułów z osobna. 4. Ustalamy ikonę. 5. Obliczamy KJ. Dodajemy siłę wszystkich programów wchodzących w skład Systemu, po czym dzielimy wynik na dwa (zaokrąglane w dół). Otrzymana liczba to Kod Jądra Systemu. 6. Obliczmy JP. Od stopnia trudności odejmujemy 10 i wynik dzielimy na pięć. Po zaokrągleniu w górę otrzymujemy ilość jednostek pamięci które system zajmuje. 7. Cena. Do stopnia trudności każdego modułu z osobna (Funkcja + Siła) dodajemy stopnie trudności opcji i na tej podstawie liczymy cenę każdego modułu. Następnie wyniki dodajemy do siebie i mnożymy x 1.5. |