FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Polski cyberpunk
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Night City Limits Strona Główna » Dzika strefa...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robsun
Uliczny Punk


Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 76
Skąd: Nowa Sól

 Post Wysłany: Pią 11 Maj, 2007 14:38    Temat postu: Polski cyberpunk
Odpowiedz z cytatem

Nie uwazacie, ze Cyberpunk zamiera troche w Polsce? nie mam pojecia jak to jest na swiecie, ale chyba tez nie najlepiej. Czemu? Prostota (i glupota) D&D wyparly naprawde genialnego RPGa? Ludzie maja dosc sci-fi i wola fantasy ?
_________________
"Srebrny w mozgu chip wolnym czyni mnie"
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer ICQ
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 11 Maj, 2007 15:10    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Na smoki i czary jest chyba wiekszy popyt niz na strzelaniny a jesli to wybieraja neuroshime.
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bors
Śmieciarz


Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 46
Skąd: WarSaw/Tarcho Zone

 Post Wysłany: Pon 14 Maj, 2007 9:18    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Neuroshima po prostu jest na rynku bardzo obecna, w przeciwnieństwie do Cp2020, o którym pamiętają tylko weterani RPG i ludzie którzy zetknęli się z nim przy innych okazjach. Ja sam wróciłem do Cyberpanka z powodu modeli do jednej z gier figurkowych. niby w kosmosie, daleka przyszłość itp, ale...
Warto zerknąć:
Pancerz wspomagany i jego Pilot(ka)
Seksowny hacker
Małe agresywne łobuzy
a dla bardziej skośnych Coś takiego
Jak zacząłem szaleć po stole hackujac kogo się da, rozstawiając miny i polując na niewidzialnych nijia to mi się przypomniały pierwsze sesje CP w których więcej było strzelania niż myślenia.
_________________
Nie dyskutuj z Idiotą: sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robsun
Uliczny Punk


Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 76
Skąd: Nowa Sól

 Post Wysłany: Pon 14 Maj, 2007 17:43    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Powiesz cos wiecej na temat tej gry bitwnej :)?
_________________
"Srebrny w mozgu chip wolnym czyni mnie"
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer ICQ
Bors
Śmieciarz


Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 46
Skąd: WarSaw/Tarcho Zone

 Post Wysłany: Pon 14 Maj, 2007 19:55    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Dostepna jest w Polsce po sieci w Sklepach Jama i Mgła. Wydaje ją od początku roku hiszpańska firma war craw która dotąd trzaskała tylko figurki do RPG i dla kolekcjonerów. Stąd modele są naprawdę prima sort, żadne kluchy ala GW. Podręcznik kosztuje w polsce ok 100 zł i jest wart swej ceny. jakieś 200 stron, pełny kolor, kredowy papier, szyte i twarda oprawa. mnustwo ilustracji utrzymanych w nieco mangowym stylu, co niektórych drażni, ale mnie styl Applesead i GitS odpowiada. :D
Do gry wystarczy starter set który składa się z 6 modeli. wystarczy potem dokupić kilku specjalistów wedle wlasnego stylu gry. Starter to jakieś 115-150 pkt a gra jest obliczona na nie więcej niż 350.

Polscy gracze są bardzo aktywni i mamy już nawet swój ZIN Maya Network News. W najnowszym numerze mozna zobaczy zdjęcia z pokazów i nauki gry jakie prowadziłem na ostatnim Lubeskim Dragonie. Zainteresowanych zapraszam też na Forum gdzie pojawia się większość graczy.
Zasad nie będe tłumaczył, są do zassania za darmo na Stronie firmowej w dziale Downloads. Jest tam sporo nowatorskich pomysłów, jak hackowanie, przejmowanie kontroli nad robotami, drzwiami i innymi automatami, leczenie rannych jednostek itp.

Nieco o świecie:
Oczywiście przyszłość średnio daleka gdy ludzie skolonizowali już nieco kosmosu i opuścili nasz układ. Głownymi graczami w tak zwanej Human Sfere jest pięć międzynarodowych frakcji zrzeszonych w O-12: odpowiedniku ONZ nad którym nadzór sprawuje sztuczna inteligencja. Głownymi motorami postepu były dwa wynalazki: (oczywiście) podruże z okołoświetlną prędkością i bardzo fajny pomysł pt. CUBE. CUBE to wszczepiane człowiekowi gizmo które wszczepiane jest do mózgu i pozwala nie tylko kontaktować sie z maszynami, sterować PW i Hackować, ale również zapisuje osobowość nosiciela i w pwypadku jego śmierci mozna ją wszczepić do nowego, sklonowanego ciał. Co oczywiście jest kosztowne i wymaga substancji zwanej SILK, której monopolistycznym producentem jest jedna z frakcji.
Frakcje Ludzkie to:

Panoceania - czyli większość zdecydowana "zachodniego świata" oraz australii i oceanii. Najleprza technologia, najleprze roboty, dużo SI i elektorniki, żołnierze nalepiej strzelający, ale nieco "rozmiękczeni cywilizacją". Duża rolę odgrywa tu kościuł kontrolujący "wskrzeszenia"

Haqqislam- czyli "nowy islam" który jest producentem SILK i potęgą w dzidzinie medycyny i bioinżynierii. Mają tylko jedną planete, ale dzieki monopolowi utrzymują potege równą innym frakcjom. Ich siła to zmodyfikowani genetycznie żołnierze i medycyna.

Ariadna - potomkowie pierwszej wyprawy kolonizacyjnej, sprzed napędu okołoświetlnego. Najbardziej zacofani, ale nadrabiający agresją i masą broni przeciwpancernej. Co zabwne tworzą ich potomkowie Rosjan, Amerykanów i Francuzów. mają w swej armii wikołaki; hybrydy człowieka i wilkolakopodobnego obcego z ich planety.

Yu-Jing - Czyli azjatyckie tygrysy pod przewodnictwem Chin. Sporo cięzkiej piechoty, nijia i mnisi Xiao-lin.

Nomadzi - nie mają swojej planety- to ci którzy odrzucili życie pod kontrolą SI, często porównywani do ludzi z Matrixa. Podruzują na trzech wielkich "statkach matkach" i masie mniejszych jednostek. Sprzedają wszystko i wszystkim. najlepsi hackerzy i spece od walki elektornicznej, zwalczania robotów i walki w Zero-G.

No i oczywiście istnieje szusta siła - DA BAD GUYS - Combinate Force, czyli awangarda sił inwazyjnych obcej cywilizacji kontrolowaniej przez wielką Sztuczną Inteligencję. armię tworzą przedstawiciele 3 różnych ras kontrolowanych przez SI i sterowane przezeń bezpośrednio jednostki.
_________________
Nie dyskutuj z Idiotą: sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robsun
Uliczny Punk


Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 76
Skąd: Nowa Sól

 Post Wysłany: Czw 17 Maj, 2007 20:48    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Ale mimo wszystko gra chyba nie jest zbyt popularna na zachodzie Polski ... szkoda, bo chyba skusilbym sie :)
_________________
"Srebrny w mozgu chip wolnym czyni mnie"
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer ICQ
Bors
Śmieciarz


Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 46
Skąd: WarSaw/Tarcho Zone

 Post Wysłany: Pią 18 Maj, 2007 11:59    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Na razie to nie jest nigdzie popularna za bardzo. W końcu jest na rynku od 5 miesięcy. Ale jak utrzyma szybkość w zyskiwaniu graczy to będzie popularna. W Warszawie planujemy mały turniej jeszcze w tym miesiącu. Na jakieś4-8 osób, ale zawsze. Warte grzechu są modele i nawet jak nie będzie bardzo popularna to nie będę płakać.
Wczoraj wyszły nowe 3 rodzaje modeli.Sam cymes.
_________________
Nie dyskutuj z Idiotą: sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Simbianus
Uliczny Punk


Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 66
Skąd: Siedlce

 Post Wysłany: Wto 29 Maj, 2007 16:09    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Cp zanika, z rynku gier wyrzucily go inne, bardziej elastyczne systemy oparte na D20 no i oczywiscie brak zainetersowania przez swiatek graczy... Szczegolnie przykry jest ten ostatni argument bo sledze scene CP w Polsce odkad tylko kupilem podrecznik (a bylo to w 6 klasie podstawowki, czyli jakies 10 lat temu), bardzo smuci mnie fakt ze CP nie zdobylo pozycji jaka dzierzyl chocby bojowy mlotek (legendarny Warhammer 1 ed.), a przeciez wcale nie musial z nim konkurowac, ja np mialem w domu jedynie 2 podreczniki przez dlugi czas: CP i wlasnie Mlotka i gralem w obie bo obie stwarzaly mozliwosc przeniesienia sie w swiat marzen z dziecinstwa. CP kusilo swiatem, mozliwosciami kreowania postaci opartej na buncie, co zreszta miala wspolne z Mlotkiem bo tam przeciez tez gralo sie poszukiwaczem przygod, awanturnikiem ktory z jakiegos powodu ruszyl na szlak wiodacy ku przygodzie. CP bylo zawsze CP, ah te AVy, spluwy, spluwy, spluwy, spluwy (o sorki, zagalopowalem sie, ale jestem urodzonym fanatykiem broni palnej :)). Oferowalo przeniesienie sie do zniszczonego swiata przyszlosci, kazdy z Nas mogl kreowac przyszlosc tego naszego realnego swiata, mogl obserwowac to co mogloby sie kiedys wydarzyc u Nas...

Dobra koncze bo mnie nostalgia za starymi czasami ogarnia... Za czasami kiedy ta gra ZYLA.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel X
Uliczny Punk


Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Legionowo

 Post Wysłany: Wto 29 Sty, 2008 12:53    Temat postu: Re: Polski cyberpunk
Odpowiedz z cytatem

Hej!

Robsun napisał:
Nie uwazacie, ze Cyberpunk zamiera troche w Polsce? nie mam pojecia jak to jest na swiecie, ale chyba tez nie najlepiej. Czemu? Prostota (i glupota) D&D wyparly naprawde genialnego RPGa? Ludzie maja dosc sci-fi i wola fantasy ?


Śmierć wydawnicza systemu zawsze ma swe odbicie na popularność gry. Wszak nic nowego się nie ukazuje. I właśnie tu bym upatrywał głównego powodu.

Poza tym na większych portalach związanych z RPG (Gildia, Portal, Valkiria) nie ma żadnej osoby odpowiedzialnej za dział CP, która by prowadziła go. A skoro nie ma dużego i dobrego zaplecza fanowskiego, to i trudno jest systemowi przetrwać.

Swoje 3 grosze dołożyła również trzecia edycja. Z tego co obserwuję, to okazała się ona dość sporym niewypałem, co spowodowało że kolejne grupki fanów zrezygnowały z tego systemu.

To są chyba 3 główne powody zamierania systemu.

Pozdrawiam
_________________
Brak pomysłu na podpis -> Aby wylosować mi podpis, wciśnij F13
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tupteq
Członek Rady Nadzorczej


Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 160
Skąd: Rzeszów

 Post Wysłany: Wto 29 Sty, 2008 14:56    Temat postu: Re: Polski cyberpunk
Odpowiedz z cytatem

Obywatel X napisał:
Poza tym na większych portalach związanych z RPG (Gildia, Portal, Valkiria) nie ma żadnej osoby odpowiedzialnej za dział CP, która by prowadziła go. A skoro nie ma dużego i dobrego zaplecza fanowskiego, to i trudno jest systemowi przetrwać.


Heh, kiedyś NCL był częścią Valkirii, ale ludzie stamtąd mieli trochę Borgowe podejście (znaczy się: "robisz co mówimy albo zginiesz"), a że Ven (jak każdy prawdziwy cyberpunk) jest uczulony na frazę "podporządkuj się", więc nie miał zamiaru się ugiąć i wybyliśmy z Valkirii. No i zniknął z Valkirii dział CP.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Wto 29 Sty, 2008 15:41    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

No niestety : Jak się mnie bije po jajach, to ja je odgryzam napastnikowi...
Czy zamiera? Tak zamiera, ale przyczyn jest parę :
a) rewolucja gier komputerowych jako spedzanie czasu w lepszy i mniej skomplikowany sposob
b) znikoma popularyzacja tej formy rozrywki w mediach (wciaz niewiele osob wie co to RPG).
c) zabicie gatunku przez Neuroshime, itp, aktualizowane dodatki. Dopoki byly nowe ksiazki rozwiniecia zmiany - system zyl.
d) dorastamy. Stare pokolenie dorasta. Nowe nawet nie wie co to RPG.

Cyberpunk zdycha choc ratuja go filmy takie jak GITS.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Obywatel X
Uliczny Punk


Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Legionowo

 Post Wysłany: Wto 29 Sty, 2008 21:21    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Yo!

vendeta napisał:
b) znikoma popularyzacja tej formy rozrywki w mediach (wciaz niewiele osob wie co to RPG).


No tak. Wcześniej była duża promocja RPG i dlatego tyle osób grało. Moim zdaniem nie ma tu żadnego związku.

vendeta napisał:
c) zabicie gatunku przez Neuroshime,


Jak dla mnie Neuroshima nie jest zagrożeniem dla CP, bo to zupełnie inne klimaty. Ten system po prostu wypełnił lukę na postapokaliptyczny system na polskim rynku. Wszak gry Fallout są bardzo popularne.

vendeta napisał:
d) dorastamy. Stare pokolenie dorasta. Nowe nawet nie wie co to RPG.


Nie demonizowałbym tak tego młodego pokolenia, jeśli idzie o znajomość RPG. Rzekłbym, że zdecydowanie więcej młodzieży wie, co to jest, a przynajmniej słyszało o RPG.

Jak dla mnie dwa główne czynniki to śmierć wydawnicza systemu oraz brak zaplecza fanowskiego na dużych portalach.

Pozdrawiam
_________________
Brak pomysłu na podpis -> Aby wylosować mi podpis, wciśnij F13
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Night City Limits Strona Główna » Dzika strefa...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Solaris 1.12 phpBB theme/template © 2003 - 2006 Jakob Persson (readme)(forumthemes/bbstyles)

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group