Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2007 21:31 Temat postu: |
|
|
Podoba mi sie ten sposób chyba sam zaczne go stosowac. Uczy postacie grania wykorzystywania otoczenia a szczegolnie zasadzek i pułapek. (bomba w żyrandolu uh... niemiła niespodzianka dla stojących obok) _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
nemo007 Śmieciarz
Dołączył: 09 Sty 2007 Posty: 40
|
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007 12:14 Temat postu: |
|
|
na główne cechy daję minimalnie 65 punktów, z tym że jak rzuca więcej to tyle mają. a na umiejętności 60 to w zupełności wystarcza na dość dobra postać z tym że punkty umiejętności mogą gracze dawać zupełnie dowolnie nie przestrzegam 10 umiejętności które są przypisane do danego archetypu daje pełną swobodę graczowi i potem mam tylko radochę jak widzę że dana postać ma 10 na broniach palnych ale za to ni w ząb nie obsłużyć komputera, czy nareperować zacięta broń która się posługują co można w bardzo perfidny sposób wykorzystać. |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007 22:42 Temat postu: |
|
|
:)
Ich błąd, że dają 10 na broń palną przy tylu punkcikach.. 65 to dla mnie już bardzo dobra postać. Kwestia skali gry. Ulica, służby specjalne, czy sprawy wagi międzynarodowej. Jednocześnie to gra, która ma nas bawić, więc często pozwalam Graczom stworzyć takie postaci, jakie chcą. Nie zmuszam nikogo do grania dwa lata tylko po to, by zdobył dość pd na rowinięcie umiejętności. Zresztą, nie pamiętam kiedy ostatni raz dałem jakieś pedeki.... :)
Nie żartuję. Zazwyczaj wyczekiwaną przez moich Graczy nagrodą jest życie o jeden dzień dłużej. W tym podejściu nie ma co mówić o rozwijaniu cech. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007 13:23 Temat postu: |
|
|
Jeśli nie dajesz im pd to w jaki sposób mają się rozwijać? (no chyba, że po prostu po jakiejś sesji sam decydujesz jak nauczyli się strzelać i podwyrzszasz zdolność) _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sob 13 Sty, 2007 21:47 Temat postu: |
|
|
Artix napisał: |
Jeśli nie dajesz im pd to w jaki sposób mają się rozwijać? |
A kto mówi, że mają się rozwijać? :)
Z reguły.. jakby to powiedzieć... nie zdążą. A jeśli nawet zdążą to marginalnie. Może jestem brutalny, może moi Gracze nierązsądni, może stawiam zbyt duże wymagania? Nie wiem. Fakt faktem, że niewiele z postaci Graczy, których prowadzę żyje w świecie gry dłużej niż kilka miesięcy. Co za tym idzie najważniejsze umiejętności, które chcieliby podnieść, a które wynoszą około 6, nie zostałyby wystarczająco wsparte punkcikami. Być może jakaś z nich wzrosłaby o 1, może nawet wzrosłyby dwie z nich. Czasem dla odmiany (choć naprawdę rzadko) zasugeruję po sesji "zaznacz sobie wytrzymałość na 1", jeśli postać dokonała czegoś niezwykłego (lub dostała sporo kopniaków) a wczesniej nie posiadała danej umiejętności wcale.
Generalnie rzecz ujmując- nie daję pd! Musze jednak mocno podkreślić fakt, że Gracze nigdy (świadomie używam tu słowa nigdy) mnie o nie nie pytają. Podkreślę w tym miejscu jednak raz jeszcze, że tworząc postać wraz z Graczem staramy się zrobić postać, która będzie "dokończona", której życiowym celem będzie zemsta/resocjalizacja/opieka/blask reflektorów/cokolwiek nie zaś "najpierw będę rozwijać savate na +8, a potem karabin....". Dzięki temu Gracze nie myślą o współczynnikach, lecz o losie swoich postaci. W moim przypadku takie podejście działa, co nie znaczy, że uważam to za jakąś zasadę nadrzędną :). |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Sty, 2007 14:19 Temat postu: |
|
|
koszal napisał: |
A kto mówi, że mają się rozwijać? :) |
Aha czyli wykonują zadania, rozwiązują zagadki, ledwo co uchodzą z życiem i niczeko się nie uczą? _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Pon 15 Sty, 2007 20:02 Temat postu: |
|
|
A czego można nauczyć się w tydzień czy dwa? Chyba szybko biegać ;-) |
|
Powrót do góry » |
|
|
nemo007 Śmieciarz
Dołączył: 09 Sty 2007 Posty: 40
|
Wysłany: Pon 15 Sty, 2007 20:44 Temat postu: |
|
|
a nie lepiej to wypośrodkować np dawać graczom po kilka punktów na sesje powiedzmy od 3 do 10 a dodatkowo jeżeli ktoś trenuje strzelanie to podnieść mu tę umiejętność o ten jeden duży punkt. To nie da ani szybkiego podnoszenia cech ani tez nie da graczom poczucia ze się nie rozwijają. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Wto 16 Sty, 2007 21:34 Temat postu: |
|
|
Można, ja np. jeśli gracz jest dobry (nie tylko w rzucaniu kostkami) to przy następnym tworzeniu postaci pozwalam mu zwiększyć cechy, czy też zrobić postać jaka wychodzi mu z historii. Czasami nagradzam ich wprost, czymś rzadkim, super bryką, rzadkimi wszczepami, czy też znajomością z kimś ważnym (może wypiją drinka z Blackhandem ? ;-) ) Mają przynajmniej czymś się chwalić, czymś namacalnym. |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 18 Sty, 2007 11:18 Temat postu: |
|
|
Artix napisał: |
koszal napisał: |
A kto mówi, że mają się rozwijać? :) |
Aha czyli wykonują zadania, rozwiązują zagadki, ledwo co uchodzą z życiem i niczeko się nie uczą? |
Uczą się. Podobnie jak nauczyłbyś się przechodzić przez ulicę na zielonym świetle, gdyby zdarzyło Ci się zostać potrąconym, kiedy nie znając zasad sygnalizacji swietlnej wszedłbyś na jezdnię przy światełku czerwonym.
Czy daje ci to umiejętność unikanie samochodów na 10? A może przechodzenie przez jezdnię na +4?
Skłaniam się bardziej ku:
Lukasz napisał: |
Można, ja np. jeśli gracz jest dobry (nie tylko w rzucaniu kostkami) to przy następnym tworzeniu postaci pozwalam mu zwiększyć cechy, czy też zrobić postać jaka wychodzi mu z historii. Czasami nagradzam ich wprost, czymś rzadkim, super bryką, rzadkimi wszczepami, czy też znajomością z kimś ważnym (może wypiją drinka z Blackhandem ? ;-) ) Mają przynajmniej czymś się chwalić, czymś namacalnym. |
I wierz mi, że własnie takie rzeczy doceniają najbardziej. Poza tym zaznaczyłem wcześniej, że to podejście podoba się moim Graczom. Praktycznie też w stu procentach przypadków, gdy nowy Gracz dołączał się do drużyny pomimo tego, że grał dajmy na to solosem przegrywał w sytuacji walki bezpośredniej z bardziej doświadczonym Graczem, który grał postacią "niebojową", nawet kiedy umiejętności tego pierwszego były dużo wyższe. Nie umiejętności na karcie postaci decydowały, raczej doświadczenie i wiedza samego Gracza. Tego właśnie się uczą sprytu, kombinowania, inteligentnej kretywności. Stąd ich postaci działają efektywniej. Dlatego bardziej ucieszą się z "narzędzi" jakie dam im niejako w ramach nagrody. Mówiąc "narzędzia" myślę o znajomościach, sprzęcie, ciekawych przeżyciach, które zbudują pewne zachowania w przyszłości.
W takim ujęciu można powiedzieć że umiejętności na karcie jak
znajomość półświatka to też narzędzie do pracy. Różnica polega na tym (pisałem o tym już wcześniej, jednak się powtórzę), że wolę, żeby gracz stwierdził "dzwonię do Johnego (fixera, którego poznał na poprzedniej sesji)" niż "rzucam na znajomość półświatka, mam już +4 bo zwiększyłem sobie z pd- ków". To wszystko. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 24 Sty, 2007 20:15 Temat postu: |
|
|
A może kolejny sposób nagradzania? informacje to bardzo tajemnicze i zaskakujące hehe :] _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Sro 24 Sty, 2007 21:30 Temat postu: |
|
|
Tak sobie właśnie myślę, że takie rzeczy gracze bardziej docenią (na pewno moi), coś co jest namacalne. Cokolwiek co mogą "użyć" od razu jest o niebo lepsze niż jakieś suche cyferki, które nie gwarantuję, że przy następnej strzelaninie nie natkną się na świra z RPG ;-p |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 25 Sty, 2007 14:19 Temat postu: |
|
|
No wlasnie postac podwyzsza sobie pistolety z +4 na +5 i ma podniete chociaz przy strzelaninie nie odnosi takiego diametralnego efektu (i tak znajdzie sie ktos lepszy:) a jesli dostanie fajnego gnata od mistrza zakonu shao lin z radami gdzie najlepiej celowac oraz pare lekcji chytrych, sprytnych i prostych wskazówkek np. klepania sie lub gdzie najlepiej dźgac nozem oczywiscie zaliczamy to do informacji hehe :D _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
plinks Śmieciarz
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Lut, 2007 16:14 Temat postu: |
|
|
Gdy prowadziłem jakiś czas temu, zakontraktowałem graczy w Arasace i ci pod okiem korporacji przeszli kilku miesięczne szkolenie w ośrodku Arasaki na Hokkaido. Było nieźle. Każdy rozwinął się w zupełnie indywidualnym kierunku.
Pomijając rozwój, to osobiście preferuję przydzielanie punktów. Ostatnio dałem może nawet dość dużo, gdyż 66+ k6 -1, ale jak powiedział jeden z przedmówców nie to jest najważniejsze. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007 15:40 Temat postu: |
|
|
Rozdawanie punktów na cechy zalezy równiez od MG bo może on dawać 80 ptk na cechy i dawać napakowanych przeciwników oraz trudne testy spostrzegawzcości a może też dać 50 ptk na cechy i dawać przeciwników bardziej lekkich. Przykład prostej gadki dwuch MG:
-Siema (1)
-Siema (2)
-Ile dajesz swojim postaciom punktów na chechy? (1)
-40-45 (2)
-Tak mało?! (1)
-No... im to wystarcza (2)
-Ja daje co najmniej 75 (1)
I słuchając takiej rozmowy myślimy sobie: ho...ho... ale tym postaciom (2) kolesia musi być ciężko...
A u tego (1): jego postacie pewnie rozwalaja budynki pięścią... _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
|