|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tupteq Członek Rady Nadzorczej
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 160 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2007 15:50 Temat postu: Umiejętności |
|
|
Czy nie macie wrażenia, że system umiejętności w CP ma wiele niedoróbek?
Moim zdaniem:
- mnożniki trudności nauki są czasem przegięte (japoński x3, pilot AV x3, a broń ciężka x1)
- niektóre umiejętności są cholernie szerokie (broń ciężka), a inne strasznie wąskie (obsługa komór kriotonicznych)
- brakuje czegoś takiego jak umiejętności wspomagające
- kuleje system grup umiejętności podobnych (jest dla języków i sztuk walki, ale np. pilotaż, czy broń palna już tego nie ma)
- podział umiejętności odnośnie broni palnych jest trochę krzywy
- umiejętności pilotażu i napraw są strasznie rozwalone
- brakuje pewnych umiejętności
- nie ma możliwości specjalizacji
A co wy na ten temat myślicie? Uważacie, że to są problemy? Jeśli tak, to jak je rozwiązujecie? Macie jakieś inne problemy z umiejętnościami? |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Sty, 2007 11:48 Temat postu: |
|
|
1. To prawda mnozniki sa do bani, jesli jest cos zwiazane z elektronika to ma mnoznik, Bron ciezka nie ma mnoznika a jej zakres ma obsloge materialow wybuchowych, a Materialy wybuchowe maja (2) rozumiem ze sa bardziej skomplikowane od innych broni ale w opisie jest: Umiejetnosc ta daje postaci znajomosc zastosowania materialow wybuchowych, jak rowniez wiedze, ktore materialy zastosowac do jakich dzialan, jak nastawic zapalniki czasowe i detonatory oraz ile materialu wybuchowego podlozyc, aby uzuskac zadany efekt. Podkreslone to praktycznie umiejetnosc Bron ciezka a potem jest jak rowniez czyli drugorzedne zastosowania. Troche zagmatwane.
2. No wlasnie a w Inteligecji mamy: Biologia, Botanika, Chemia, Fizyka, Geologia, Historia, Matematyka czyli bardzo dokladne, a potem mamy Wyksztalcenie i wiedza ogolna.
7. Od tego sa puste miejsca na wlasne.
Na reszte nie mam zdania. _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2007 23:33 Temat postu: |
|
|
Kiedyś skleciłem coś takiego http://www.cyberpunk.net.pl/zasady/zasady/alter_postaci2.html, chodziło o danie Graczom ogólnych umiejętności, a następnie w ramach danej grupy specjalizacji w wybranych. Jednak ze względu, że prowadzę bardziej narracyjnie, więc w sumie nie stosuje tych zasad ;-) |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 31 Sty, 2007 11:12 Temat postu: |
|
|
nieprzeczytalem wszystkiego ale bardzo podoba mi sie ten system, jest bardziej rozwiniety, daje noty 10/10 _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Tupteq Członek Rady Nadzorczej
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 160 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sro 31 Sty, 2007 14:50 Temat postu: |
|
|
Czytałem to kiedyś, ale sobie jeszcze odświeżyłem. Ciekawe to to jest, ale jakoś mi nie podchodzi jako całość. Może dlatego, że bardzo rewolucyjny jest i zmienia dokładnie wszystko. Mam w głowie na wpół gotowy pomysł rozprawienia się z umiejętnościami, nie ukrywam, że trochę czerpie z Twojego (szczególnie jeśli chodzi o grupy umiejętnosci), ale różni się tym, że stara się wprowadzić jak najmniej zmian (na tyle mało, żeby statystyki z podręczników nie wymagały poprawek, lub tylko poprawek kosmetycznych). Jeśli uda mi się znaleźć czas to zbiorę pomysły do kupy i wrzucę na forum by poddać to krytyce cyber-forowców :) |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Sro 31 Sty, 2007 18:06 Temat postu: |
|
|
Artix napisał: |
nieprzeczytalem wszystkiego ale bardzo podoba mi sie ten system, jest bardziej rozwiniety, daje noty 10/10 |
Uprzejmie dziękuje, ktoś mnie docenił .... bueeeeeeechchhehchehc ... popłakałem się ;0 |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Sro 31 Sty, 2007 18:10 Temat postu: |
|
|
Tupteq napisał: |
Czytołech to kiedyś, ale sobie jeszcze odświeżyłem. Ciekawe to to jest, ale jakoś mi nie podchodzi jako całość. Może dlatego, że bardzo rewolucyjny jest i zmienia dokładnie wszystko. |
Szczerze powiedziawszy sam przeczytałem to jeszcze raz i tak na mój gust nie widzę, żeby te zmiany był zbytnio rewolucyjne. To, że osobiście używam zmodyfikowanych zasad (bez umiejętności specjalnych) nie przeszkadz w wykorzystaniu tych zasad w standardowym systemie. Trzeba nieco zmienić podejście do tworzenia postaci (już nie kostka i tabelki mają znaczenie).
Ale masz moje błogosławieństwo na wykorzystanie moich pomysłów. Tylko pochwal się swoim rozwiązaniem w najbliższym czasie. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 31 Sty, 2007 20:02 Temat postu: |
|
|
Ok Lukasz zrobie ci nazłość nie jest tak doskonały hehe, teraz czekam na genialny pomysł naszego Członka Rady Nadzorczej, powodzenia. Może 10 to jednak za dużo ale 8 to spokojnie ale jeszcze nie wziąłem pod uwagę tego czy podczas grania jest taki dobry jak na kartce. Spodobał mi się pomysł ze stereotypami i Wykaz umiejętności bazowych.
Oto moje zdanie _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Cashtan Śmieciarz
Dołączył: 31 Paź 2006 Posty: 42 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: Pią 09 Lut, 2007 3:01 Temat postu: |
|
|
Czytałem ostatnio sobie podręcznik do Twilight 2000 (alternatywny świat ogarnięty wojną, gracze wcielają się w żołnierzy uczestniczących w konflikcie) i zaciekawił mnie jeden aspekt związany z przyznawaniem punktów umiejętności na starcie. Otóż założenie było takie, że postać posiadająca niskie cechy musiała zdobyć więcej doświadczenia jeżeli udało jej się przeżyć. Dlatego takie postaci otrzymywały na starcie więcej punktów umiejętności. Tak sobie myślałem, że może wprowadzić coś takiego do Cybera? Zamiast standardowych 40 punktów postać otrzymywałaby, powiedzmy (100 - punkty postaci) punktów umiejętności. Taka zasada równoważyłaby trochę postaci, tak że nawet te z wysokimi cechami nie odstawałyby zbytnio od reszty. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Robsun Uliczny Punk
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 76 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 6:38 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem ogolnie zostalo zle zdefiniowane tworzenie postaci w cyberpunku. Podczas kazdej mojej sesji nie patrzylismy na ilosc pkt. umiejetnosci tylko postac opisywal historie swojego ludzia. Na jej podstawie dobierano wspolczynniki, oczywiscie byly zawsze ogracznienia. Najczescej 5 i 6 to byly gorne granice wart. umiejetnosci.
Moznaby sie pokusisc , aby stworzyc w Excelu arkusz (bo w tym programie bedzie najprosciej to zrobic) i np. jezeli postac uczeszczala do podstawowki to ma Wyksztalcenie na 2 i wszystkie przedmioty na 2. Kiedy poszla do gimnazjum, ma wyksztalcenie 3 i wiekszosc(!) przedmiotow na 3. Musi sie okreslic w tej chwili na jakich przedmiotach sie koncentrowal. Jezeli wzial matme np. to biologia bedzie spadac lub utrzymywac sie na poziomie 1/2.
Przy czym warto wprowadzic w pewnych okresach zycia postaci ilosc wolnych godzin (czyli srednio (24-7)*7=119 [pierwsza 7 to ilosc godzin przeznaczonych na spanie ] ) i w zaleznosci od tego jakich wyborow dokona [ czy pojdzie do szkoly czy nie ] ten wolny czas bedzie mu ubywac i na takiej podstawie ksztaltowac gotowa postac [oczywiscie szkola osobom z wieksza int bedzie zabierac mniej czasu (odrabianie zadan domowych) niz osobom z niska int ]
Chodzi o to, aby podzielic Cyberpunka na PARĘ umiejetnosci, ktore beda sie dzielic na kolejne. Na podstawie tych podumiejetnosci bedzie mozna okreslic ogolny poziom tej "glownej". Wiadomo, ze Nomad nie bedize miec wyksztalcenia na 4 (tj. liceum na naszych sesjach), ale moze miec matematyke rozwinieta nawet do 4/5 jezeli bral korepetycje. To czy moze je brac zalezy juz od $$ i tego czy znalazl kogos, kto chcial uczyc Nomada.
Analogicznie w stosunku do broni. Nie wierze, zeby ktos kto idealnie strzela z pistoletu nie poradzilby sobie ze snajperka. Wiadomo - strzelcem wyborowym nie bedzie, ale dzielac np:
BROŃ PALNa
- Broń snajperska
- Broń maszynowa
- Strzelby
- Lekka broń
- Celność (ogólna)
Zalozmy, ze ktos dal 5 pkt w lekka bron,3 w celnosc i np 3 w bron maszynowa.
Do okreslenia jaka bedzie srednia wartosc BRONI PALNEJ uzyjemy albo sredniej harmonicznej (wtedy celnosc(ogolna) bylaby z waga 2) lub sredniej harmonicznej [pamietajac o zakoragleniu]. Przy czym domyslnie wszystkie pozostale wartosci maja 1 (jezeli ktos szkolil sie w lekkiej broni to automatycznie reszta wskakuje - w tym sensie) lecz tych wartosci nie bierzemy pod uwage.
W tym przykladzie [ po zaokragleniu ] wychodzi wartosc Broni Palnej na 3
Przy stosowaniu danej umiejetnosci bralibysmy wartosc wieksza w zaleznosci od tego czy Bron palna jest wieksza niz dana umiejetnosc czy nie, jednakze postac dostawalaby minusy DO TRAFIENIA. Ich wartosc bylaby okreslana na podstawie zwyklego juz cyberpunka i wartosci danej umiejetnosci.
[Caly zonk tkwi w tym, ze jezeli ktos strzelal z broni palnej to ma 'ogolne' obycie z taka bronia wiec bedzie mu sie zadziej zacinac, nie bedzie narazony na niebezpieczenstwo polamania kosci itd. ;) ]
Co sadzicie o takim pomysle ? _________________ "Srebrny w mozgu chip wolnym czyni mnie" |
|
Powrót do góry » |
|
|
Tupteq Członek Rady Nadzorczej
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 160 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 13:33 Temat postu: |
|
|
Łączysz tutaj dwie różne rzeczy - umiejętności wynikające z historii oraz umiejętności ogólne/szczególne. Obie te rzeczy są ciekawe, nad drugą z nich rozmyślałem już jakiś czas temu, ale nigdy nie doprecyzowałem jak miałoby to działać.
Na tę chwilę nie mam czasu na zbytnie rozpisywanie się, ale kilka uwag do "doświadczenia na podstawie historii":
- powinno być to dość szczegółowo opisane tak, żeby dawało wyważone wyniki (sprawiedliwe)
- można by to rozwiazać używając coś na kształt ścieżki, na której początku byłby dzień urodzenia, a na końcu dzień dzisiejszy, a po drodze (na podstawie historii) byłby szereg zakrętów (wybór spośród różnych możliwości), wybranie konkertnej opcji powodowałoby zgromadzenie jakiejśtam liczby punktów umiejętności
Uwagi co do drugiej sprawy, czyli "umiejętności ogólne i szczególne":
- nie strasz ludzi średnimi harmonicznymi, zwykła średnia arytmetyczna wystarczy, waga 2 na ogólną umiejętność? jak dla mnie to raczej na odwrót (albo jeszcze lepiej bez ważenia)
- nie do końca kumam o co chodzi z tymi ujemnymi modyfikatorami i braniem większej wartości, ale ja myślałem o czymś takim: celność (6), pistolety (2) - strzelając z pistoletu masz umiejętność wypadkową równą średniej (6+2)/2=4, jeśli później chcesz użyć strzelby (0), to masz (6+0)/2=3. Te wartości wypadkowe można by zapisać na karcie postaci, żeby nie liczyć ich ciągle, zmieniają się one tylko gdy zmieni się poziom umiejętności.
- główne umiejętności powinny być dobrze zdefiniowane i powinny zawszećw sobie wszystkie inne, powinny być też wyważone (nie za dużo ani nie za mało pod jedną umiejętnością)
- cały ten system jest dość rewolucyjny, wymagałby całkowitej zmiany np. kart postaci, ale tak to bywa
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Robsun Uliczny Punk
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 76 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 15:45 Temat postu: |
|
|
Na wstepie : srednia harmoniczna jest najmniejsza ze srednich i nie ma jakichs strasznych wzorow , po prostu
n
a=-----------------------
1/a1+1/a2+...+1/an
A w tym przypadku sprawdzaloby sie idealnie
A co do wagi to celnosc przede wszystkim jest wazna przy broni palnej stad tez waga 2 :), a reszta na 1 :).
[*]nie do końca kumam o co chodzi z tymi ujemnymi modyfikatorami i braniem większej wartości, ale ja myślałem o czymś takim: celność (6), pistolety (2) - strzelając z pistoletu masz umiejętność wypadkową równą średniej (6+2)/2=4, jeśli później chcesz użyć strzelby (0), to masz (6+0)/2=3. Te wartości wypadkowe można by zapisać na karcie postaci, żeby nie liczyć ich ciągle, zmieniają się one tylko gdy zmieni się poziom umiejętności.
Chodzilo mi o to, zeby plusow z innej broni nie dodawac np do celnosci (im wieksza umiejetnosc tym czesciej sie trafia w CP) ale do obslugi broni, zeby krzywdy sobie nie zrobic _________________ "Srebrny w mozgu chip wolnym czyni mnie" |
|
Powrót do góry » |
|
|
Tupteq Członek Rady Nadzorczej
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 160 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sro 09 Maj, 2007 21:27 Temat postu: |
|
|
No cóż, widzę, że jesteś nieugiety co do swoich postanowień, ale nie mam zamiaru się sprzeczać jaka średnia jest lepsza tylko tak sobie myślałem, że średnią arytmetyczną 2 liczb obliczy każdy w głowie, a z harmoniczną już lepiej sobie czymś pomóc (czy to kartką, czy kalkulatorem), a różnice nie są jakieś straszne.
A co do modyfikatorów to ciągle nie qmam co masz na myśli. Możesz podać konkretne przykłady z konkretnymi poziomami umiejętności i brońmi opisujące twoje propozycje? |
|
Powrót do góry » |
|
|
Robsun Uliczny Punk
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 76 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007 14:04 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o to, aby ta "ogolna" bron palna nie wplywala na celnosc. Celnosc swoja droga - bo na nia sklada sie celnosc oraz obycie z bronia.
Jednak majac wyzsza"bron palna" (na co nie wydawaloby sie pkt! wazne! zapomnialem wspomniec do tej pory) te pkt. zmniejszalyby znacznie ryzyko zaciecia broni lub uszkodzenia siebie w wyniku braku kontaktu ze strzelbami.
Wracajac do przykladu
Ktos ma 5 w strzelaniu malymi gnatami. Kiedy siega po strzelbe ma duza mniejsza szanse niz kompletny laik (do tej pory tak byl traktowany) , ze zatnie bron, albo zle ja chwyci i polamie sobie rece. Obycie, ogolne, z bronia uchroni go przed tym. Co do celnosci nie wypowiadam sie, bo tutaj sa spore roznice w broniach i moze byc traktowany jako nowicjusz. _________________ "Srebrny w mozgu chip wolnym czyni mnie" |
|
Powrót do góry » |
|
|
Tupteq Członek Rady Nadzorczej
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 160 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2007 15:12 Temat postu: |
|
|
Oki. Ale daj jeszcze jakieś dokładniejsze przykłady uzywania umiejętności według Twojej koncepcji. Może przykładowy kawałek walki z rzutami itp. |
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|