Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qasz Uliczny Punk
Dołączył: 22 Lis 2006 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Sro 06 Gru, 2006 22:43 Temat postu: Ile na Cechach ? |
|
|
Jestem ciekaw, ile punktów rozdajecie graczom na cechy? - czy stosujecie się do zasad podręcznika?
Ja osobiscie przyznaję 53 punkty na cechy, dla moich graczy. Latami doświadczeń ja i mój kumpel (też MG) doszliśmy do wniosku że 70 to za dóżo - bo potem nam pół borgi miasto rozmontowywóją :P, 60 to nadal masarnia, a 53 to w sam raz :) - bo gracze naprawde muszą myśleć na co chcą wydać, a przedewszystkim czym wyróżniać pośród reszty teamu :). Sami wtedy czują krawędź :). _________________ Detonation is only beginning of explosion, implosion is the end. |
|
Powrót do góry » |
|
|
adrian Śmieciarz
Dołączył: 01 Lis 2006 Posty: 20 Skąd: Loża Szyderców - odział wrocławski
|
Wysłany: Czw 07 Gru, 2006 1:41 Temat postu: |
|
|
moi gracze rzucali, obecnie otrzymują 66 pkt. |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 07 Gru, 2006 14:44 Temat postu: |
|
|
Daję tyle ile postać jest w stanie ogarnąć... 50, czy 70 to mnie jako MG nie robi różnicy, gdyż uświadamiam moim Graczom, że z pozycją wiążą się odpowiednie obowiązki. Jeśli więc ktoś chciałby zagrać nawet samym Saburo Arasaką rozmawiam z nim o tym, czy poradzi sobie z tą rolą, konkretniej, czy jego Saburo wytrzyma jeden dzień podejmowania decyzji na skalę korporacyjną i nie popełni seppuku o zmierzchu w wyniku własnej głupoty. Podobnie rzecz ma się u mnie z kasą na początek.
Rozmowa, tylko rozmowa. Cechy są dla mnie rzeczą drugorzędną, jeśli ktoś ma niezły koncept na postać, to nie będę go gnębił punktami, jeśli zaś koncept wygląda "duży gość + duży karabin + dobry pancerz" zdecydowanie jestem okrutny w przydzielaniu punktów.
Od tych zasad mam jeden wyjątek: pierwsza postać, lub nowy Gracz. Z reguły sam wówczas sugeruję pewne cechy, czy umiejętności i sam określam ich skalę na podstawie rozmowy z Graczem, po prostu bardziej ingeruję w taką postać. |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Pią 08 Gru, 2006 7:18 Temat postu: |
|
|
Rzucaja. Albo w ten sposob ze jeden rzut ale powtarzaja jedynki. Albo dwa razy i wybieraja co lepsze. Panowie wybacza ale jestem zwolennikiem gry gdy postaci graczy są wyjątkowe. tzn. moze nie herosi ale ponad przecietni. |
|
Powrót do góry » |
|
|
hctob Śmieciarz
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 30 Skąd: Dzika strefa
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2006 17:47 Temat postu: |
|
|
Ja starałem się dawać graczom wolną rękę. Robili sobie postacie, przedstawiali je później mnie i jeżeli miałem jakieś uwagi próbowaliśmy dojść do porozumienia. Kwestia pomysłu i równowagi. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12 Gru, 2006 17:22 Temat postu: |
|
|
Ja moim graczom daje około 54 pkt. Moim zdaniem to dobra granica, nie chodzą po ulicy i nie robią masakry. Narzuca sie następne pytanie czy dajecie możliwość swoim graczom podnoszenia tych czech? _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 14 Gru, 2006 7:47 Temat postu: |
|
|
Artix napisał: |
Czy dajecie możliwość swoim graczom podnoszenia tych cech? |
Zakładam mozliwość zmiany każdej z cech, czy to BC w wyniku długotrwałych ćwiczeń, bądź siedzenia przed kompem, czy OP w wyniku intensywnych przeżyć.
Z reguły jednak nie żyją tak długo... |
|
Powrót do góry » |
|
|
hctob Śmieciarz
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 30 Skąd: Dzika strefa
|
Wysłany: Czw 14 Gru, 2006 21:04 Temat postu: |
|
|
Podobnie jak u koszala, podnoszenie cechy jest możliwe. Teoretycznie:) |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Sob 16 Gru, 2006 8:58 Temat postu: |
|
|
Podnoszenie cechy? Tylko przyznawane przez MG.
- dramatyczne przeżycie (wzrost OP lub spadek)
- niesamowity skok na przejezdzajaca kolejke magnetyczna przy 300km/h i zero obrażen (+REF), etc.
- wyciagniecie kolegi przygniecionego samochodem bez wzmocnien cybernetycznych...
- zmiana EMP kiedy gracz jest spolecznikiem, opiekuje sie dziecmi uposledzonymi, przeprwadza staruszki na druga strone ulicy...
- zmiana TECH jak zrobi jakies "bardzo" dziwne i trudne do zrobienia na warsztacie urzadzenie (np. bombe atomowa :D)
itd... |
|
Powrót do góry » |
|
|
Qasz Uliczny Punk
Dołączył: 22 Lis 2006 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Sob 16 Gru, 2006 17:43 Temat postu: |
|
|
A czy dajecie cos specjalnego waszym BG w kwestii Umiejetności?
(ja np. choc obcinam ich na cechach to po wypełnieniu karty przez gracza, zabieram ją na chwilę (sprawdzam) i daję mu powiedzmy: Pływanie - 1, charakteryzacja - 2 etc. - tego typu bajerki z których może mu się coś przydać) _________________ Detonation is only beginning of explosion, implosion is the end. |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Nie 17 Gru, 2006 9:16 Temat postu: |
|
|
Hmm.. nie. ale dajemy im co innego. +1 do umiejetnosci za jeden punkt atrybutu :)... wtedy moga osiagnac poziom umiejetnosci +11 (cos a la uwarunkowanie genetyczne)... |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Gru, 2006 17:27 Temat postu: |
|
|
Pewnie po obcinaniu tych umiejętności większość twoich postaci ginie po walce z przypadkowym przeciwnikiem... ...żulem. _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Wto 19 Gru, 2006 18:28 Temat postu: |
|
|
:) Nie do konca... Moga tak zrobic tylko z jednym artybutem :) i jedna umiejetnościa... Natomiast żule są niedocenieni :DDDD |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2006 13:03 Temat postu: |
|
|
No właśnie nigdy nie wiesz na kogo trafisz.
"Właśnie wstąpiliśmy do nowego gangu, dostaliśmy skórzane kórtki z ich kolorami i woziliśmy się po ulicy. Miałem wrarzenie jakby całe miasto było u moich stóp, mój kumpel chyba odnosił to samo wrażenie bo nieustępował drogi nikomu. Hej, zaraz, czemu by kogoś nie rozwalić i pokazać, że nasz gang tutaj rządzi? W jednej uliczce obok śmietnika kozacko stanęliśmy nad żulem, który popijał tanie winko. Chyba wiedział co go czeka bo żwawym ruchem wstał i zakołysał się. Byliśmy trochę zaszokowani ale trzymaliśmy twardą postawę. Wyciągną zza pazuchy nóż bojowy i zasapał: wynocha gówniarze bo was wyfiletuje. Wybuchliśmy śmiechem do łez. Gdy ocknąłem się w szpitalu łeb mnie bolał i nie czułem nóg. Podnoszę głowę hmm... no tak może dlatego, że ich nie mam. Okazało się potem, że był to były żołnierz, który został zwolniony za naady agresji."
Może kiedys żule będą rządzić na ulicach? _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Czw 04 Sty, 2007 20:37 Temat postu: |
|
|
Używam zmodyfikowanych zasad tworzenia postaci (są gdzieś na NCL). Tam punkty na umiejętności są zależne od wieku postaci, zresztą jest to dla mnie i dla graczy bardzo elastyczny system. Stosuje go już od kilku lat. Dwie uwagi:
- gracze nie mają ograniczenia na atrybutach, mogą dać ile chcą. Nie zapominając o OP i SZ; bardzo lubię testować te cechy w pewnych nieprzewidzianych sytuacjach ;-) Wystarczy uprzedzić o tym graczy i już zaczyna brakować punktów na inne równie ważne atrybuty ;D
- maksymalnie umiejętność na starcie może wynosić 6, w pewnych przypadkach, gdy gracz stworzy dobrą historię, z której wynika, że pewne umiejętności może mieć wyższe pozwalam na podniesienie ich do góra 8.
Powiem tak, 90% postrzałów (bez pancerza) kończy się śmiercią (4k6 ~ 12 pkt obrażeń), więc gracze muszą myśleć i czasami brać nogi zapas a nie zgrywać bohaterów. Zresztą preferuję bardziej narracyjny styl gry i przeważnie pojedynki tak planuję, że wiem kto przeżyje. Ktoś powie, że to może mało realistyczne - ale ludzie! - to tylko gra i mamy się świetnie bawić. |
|
Powrót do góry » |
|
|
|