Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Pon 06 Lis, 2006 21:04 Temat postu: Neuroshima |
|
|
Dlaczego ten system odniósł sukces, skoro (moim zdaniem) powiem najbardziej dyplomatycznie jak się da nie jest dość oryginalny, lecz żywcem wyrwany z gry Fallout? Społeczeństwo ubożeje w wyobraźnię, czy jak? Grałem z kumplami w Fallouta bez podręcznika, a w oparciu o zasady gry komputerowej, lecz pisać czegoś zmieniając tytuł nie śmiałbym.. |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Wto 07 Lis, 2006 0:50 Temat postu: |
|
|
Prosta odpowiedz : Bo w tym czasie gdy Neuro zagoscilo w Polsce, Karlicki z Copernicusa nic nie wydawał. Efekt? Wyglodnialy motloch ludzki rzucil sie na jedyny system przyszlosci (dark future) na rynku.
Podobno lepsza jest tez mechanika... Poza tym nie widze roznic co do cyberka. |
|
Powrót do góry » |
|
|
BLACKs Śmieciarz
Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 07 Lis, 2006 18:54 Temat postu: |
|
|
Może to nie brzmi zbyt przekonująco, ale w NS da się upchnąć wszystko, co byś chciał. Możesz tam wkręcić orki, wampiry, Tytanica, Romeo i Julię, mity greckie i zawsze wyjdzie coś dobrego. Świat jest zniszczony, dzięki czemu można wypełnić go najbardziej dziwnymi pomysłami jakie przychodzą do głowy. Podział na cztery kolory, w tym chrom dla konsumpcyjnie nastawionych nastolatków jest również dobry, chociaż nie jest to żadna nowość. Z podręcznika wylewa się klimat... Mechanika też jest bardzo dobra, chociaż z początku się zdziwiłem, gdy dowiedziałem się, że bazuje na d20.
Kolejnym argumentem za jest to, że podobny jest do Fallouta.
To jest moja subiektywna opinia na temat Neuroshimy. Podpisuję się także pod słowami Vendety, gdyby przetłumaczyli Necrology, Arasaka Brainworm czy też Corpbooki, wielu ludzi zostałoby przy Cyberze. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Strel Śmieciarz
Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 8
|
Wysłany: Sro 06 Gru, 2006 19:32 Temat postu: |
|
|
Mechanika w Neuroshimie jest dobra? Jest beznadziejna. Grywam ostatnio w NS , podręcznikowej mechaniki w ogóle nie stosujemy . System przeliczania procentowych modyfikatorów na poziomy trudności jest kompletnie niefunkcjonalny.
Główna zaleta NS to realia zniszczonej cywilizacji. Daje wielką elastycznośc, mozna połączyc prymityw z zaawansowaną techniką. A przy tym w tej grze jest kilka dobrych pomysłow, a reszte można wywalic i całosc tylko na tym zyskuje. |
|
Powrót do góry » |
|
|
koszal Goniec
Dołączył: 27 Paź 2006 Posty: 146 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Czw 07 Gru, 2006 14:54 Temat postu: |
|
|
Właściwie to pytam tylko o to, po co kupować do tego podręcznik? Grywaliśmy już dawniej z kumplami w klimaty postnuklearne korzystając z inspiracji Fallouta właśnie. A NS jest mówiąc dyplomatycznie mocno fallouto podobna. Rzecz w tym, że dziwi mnie, gdy często słyszę ostatnio o oryginalności NS. Dla mnie wygląda to dość plagiatowo. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Qasz Uliczny Punk
Dołączył: 22 Lis 2006 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 11 Gru, 2006 8:51 Temat postu: |
|
|
Weź 2 elfy, kilka krasnali, niziołka oraz bande ogrów. Omaść to wszczepami, magią (TFU !!!) i porzadnym uderzeniem głowicą atomową i masz NS. Orginalność tego systemu? a co tam orginalnego? to jest totalny Mix wszystkich gatunków. Jak ktoś chce grać w klimatach postnuklearnych to wystarczy że mistrz gry opisze mu dobrze świat i urzyje mechaniki CP - i masz fantastyczną gre, nie wydając złamanego grosza.
A jak ktos chce bardzo byc elfem to niech sie liczy z tym że w pierwszym lepszym barze ktoś mu powie że jest gejem - i nie wiadomo czy nie bedzie go chciał jako swoja brankę :P. _________________ Detonation is only beginning of explosion, implosion is the end. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Sty, 2007 19:34 Temat postu: |
|
|
Grywalem w neuroshime i system nie zabardzo mi sie podoba. Swiat jest odwrotny do cp zniszczony ale rownie mroczny. Autorzy chcieli urealnić gre wycofując pieniądze i pozostać przy starym handlu wymiennym ale czasami jest to uciążliwe:D _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2007 7:14 Temat postu: |
|
|
Handel wymienny? Ma to swoj urok... |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Sty, 2007 11:06 Temat postu: |
|
|
Często za drobne służą naboje. _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
Tupteq Członek Rady Nadzorczej
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 160 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007 22:09 Temat postu: |
|
|
A ja nawet lubię NS. Podoba mi się w niej czarny humor (czytając podręcznik można paść ze śmiechu), świeżość (nie jako całość, ale można znaleźć wiele mniejszych i większych elementów, które są nowe), szczegóły ubarwiające grę (np. sztuczki) i tajemniczość (np. tornado). Co do plagiatowości, to prawda - bardzo blisko jej do fallouta, ale równocześnie ma kilka ciekawych motywów, których w Falloucie nie było.
Najbardziej chyba spieprzone jest sprawa wymiany towarowej, bo ceny niektórych dóbr są wyciągnięte z kosmosu (np. samochód kosztuje tyle, co żarcie na 4 dni). Do tego jeszcze parametry broni są mocno z dupy, a w pewnych sytuacjach mechanika staje się uciążliwa (np. gdy wejdzie do gry duża liczba sztuczek).
Reasumując, gdyby tylko CP żył, to NS nie miałaby prawa bytu, ale CP umarł (pozostał tylko w pamięci tych, którzy poznali go za czasów jego świetnosci), więc NS się panoszy :) |
|
Powrót do góry » |
|
|
vendeta Prezes
Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 215 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007 10:54 Temat postu: |
|
|
Amen, bracie. |
|
Powrót do góry » |
|
|
Lukasz Specjalista
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 59
|
Wysłany: Czw 11 Sty, 2007 11:48 Temat postu: |
|
|
Ale nawet zza grobu można każdego dorwać!!! |
|
Powrót do góry » |
|
|
Artix Diler
Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007 13:41 Temat postu: |
|
|
Co do tego samochodu to nie jestem przekonany. _________________ Artix |
|
Powrót do góry » |
|
|
|