FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Neuroshima
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Night City Limits Strona Główna » Dzika strefa...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koszal
Goniec


Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Pon 06 Lis, 2006 21:04    Temat postu: Neuroshima
Odpowiedz z cytatem

Dlaczego ten system odniósł sukces, skoro (moim zdaniem) powiem najbardziej dyplomatycznie jak się da nie jest dość oryginalny, lecz żywcem wyrwany z gry Fallout? Społeczeństwo ubożeje w wyobraźnię, czy jak? Grałem z kumplami w Fallouta bez podręcznika, a w oparciu o zasady gry komputerowej, lecz pisać czegoś zmieniając tytuł nie śmiałbym..
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Wto 07 Lis, 2006 0:50    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Prosta odpowiedz : Bo w tym czasie gdy Neuro zagoscilo w Polsce, Karlicki z Copernicusa nic nie wydawał. Efekt? Wyglodnialy motloch ludzki rzucil sie na jedyny system przyszlosci (dark future) na rynku.
Podobno lepsza jest tez mechanika... Poza tym nie widze roznic co do cyberka.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
BLACKs
Śmieciarz


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Gdańsk

 Post Wysłany: Wto 07 Lis, 2006 18:54    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Może to nie brzmi zbyt przekonująco, ale w NS da się upchnąć wszystko, co byś chciał. Możesz tam wkręcić orki, wampiry, Tytanica, Romeo i Julię, mity greckie i zawsze wyjdzie coś dobrego. Świat jest zniszczony, dzięki czemu można wypełnić go najbardziej dziwnymi pomysłami jakie przychodzą do głowy. Podział na cztery kolory, w tym chrom dla konsumpcyjnie nastawionych nastolatków jest również dobry, chociaż nie jest to żadna nowość. Z podręcznika wylewa się klimat... Mechanika też jest bardzo dobra, chociaż z początku się zdziwiłem, gdy dowiedziałem się, że bazuje na d20.

Kolejnym argumentem za jest to, że podobny jest do Fallouta.

To jest moja subiektywna opinia na temat Neuroshimy. Podpisuję się także pod słowami Vendety, gdyby przetłumaczyli Necrology, Arasaka Brainworm czy też Corpbooki, wielu ludzi zostałoby przy Cyberze.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Strel
Śmieciarz


Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 8

 Post Wysłany: Sro 06 Gru, 2006 19:32    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Mechanika w Neuroshimie jest dobra? Jest beznadziejna. Grywam ostatnio w NS , podręcznikowej mechaniki w ogóle nie stosujemy . System przeliczania procentowych modyfikatorów na poziomy trudności jest kompletnie niefunkcjonalny.
Główna zaleta NS to realia zniszczonej cywilizacji. Daje wielką elastycznośc, mozna połączyc prymityw z zaawansowaną techniką. A przy tym w tej grze jest kilka dobrych pomysłow, a reszte można wywalic i całosc tylko na tym zyskuje.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
koszal
Goniec


Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Skąd: Bełchatów

 Post Wysłany: Czw 07 Gru, 2006 14:54    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Właściwie to pytam tylko o to, po co kupować do tego podręcznik? Grywaliśmy już dawniej z kumplami w klimaty postnuklearne korzystając z inspiracji Fallouta właśnie. A NS jest mówiąc dyplomatycznie mocno fallouto podobna. Rzecz w tym, że dziwi mnie, gdy często słyszę ostatnio o oryginalności NS. Dla mnie wygląda to dość plagiatowo.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Qasz
Uliczny Punk


Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 64
Skąd: Jaworzno

 Post Wysłany: Pon 11 Gru, 2006 8:51    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Weź 2 elfy, kilka krasnali, niziołka oraz bande ogrów. Omaść to wszczepami, magią (TFU !!!) i porzadnym uderzeniem głowicą atomową i masz NS. Orginalność tego systemu? a co tam orginalnego? to jest totalny Mix wszystkich gatunków. Jak ktoś chce grać w klimatach postnuklearnych to wystarczy że mistrz gry opisze mu dobrze świat i urzyje mechaniki CP - i masz fantastyczną gre, nie wydając złamanego grosza.
A jak ktos chce bardzo byc elfem to niech sie liczy z tym że w pierwszym lepszym barze ktoś mu powie że jest gejem - i nie wiadomo czy nie bedzie go chciał jako swoja brankę :P.
_________________
Detonation is only beginning of explosion, implosion is the end.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 05 Sty, 2007 19:34    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Grywalem w neuroshime i system nie zabardzo mi sie podoba. Swiat jest odwrotny do cp zniszczony ale rownie mroczny. Autorzy chcieli urealnić gre wycofując pieniądze i pozostać przy starym handlu wymiennym ale czasami jest to uciążliwe:D
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Sob 06 Sty, 2007 7:14    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Handel wymienny? Ma to swoj urok...
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Sob 06 Sty, 2007 11:06    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Często za drobne służą naboje.
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tupteq
Członek Rady Nadzorczej


Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 160
Skąd: Rzeszów

 Post Wysłany: Wto 09 Sty, 2007 22:09    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

A ja nawet lubię NS. Podoba mi się w niej czarny humor (czytając podręcznik można paść ze śmiechu), świeżość (nie jako całość, ale można znaleźć wiele mniejszych i większych elementów, które są nowe), szczegóły ubarwiające grę (np. sztuczki) i tajemniczość (np. tornado). Co do plagiatowości, to prawda - bardzo blisko jej do fallouta, ale równocześnie ma kilka ciekawych motywów, których w Falloucie nie było.
Najbardziej chyba spieprzone jest sprawa wymiany towarowej, bo ceny niektórych dóbr są wyciągnięte z kosmosu (np. samochód kosztuje tyle, co żarcie na 4 dni). Do tego jeszcze parametry broni są mocno z dupy, a w pewnych sytuacjach mechanika staje się uciążliwa (np. gdy wejdzie do gry duża liczba sztuczek).
Reasumując, gdyby tylko CP żył, to NS nie miałaby prawa bytu, ale CP umarł (pozostał tylko w pamięci tych, którzy poznali go za czasów jego świetnosci), więc NS się panoszy :)
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
vendeta
Prezes


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 215
Skąd: Warszawa-Wawer

 Post Wysłany: Sro 10 Sty, 2007 10:54    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Amen, bracie.
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lukasz
Specjalista


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 59

 Post Wysłany: Czw 11 Sty, 2007 11:48    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Ale nawet zza grobu można każdego dorwać!!!
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Artix
Diler


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 271
Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 12 Sty, 2007 13:41    Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Co do tego samochodu to nie jestem przekonany.
_________________
Artix
 Powrót do góry »
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Night City Limits Strona Główna » Dzika strefa...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



Solaris 1.12 phpBB theme/template © 2003 - 2006 Jakob Persson (readme)(forumthemes/bbstyles)

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group