|
  |   |   |
|
rototyp Challengera oblatano już w 1978r. Jest to maszyna, która przebyła długą drogę od prototypu do obecnego modelu. "2020 VIP", w odróżnieniu od poprzedników (challenger 600-1A, 601-3A) ma polepszoną aerodynamikę przez co zwrotność, prędkość oraz zasięg. Maszyna mimo swojej na pozór przestarzałej konstrukcji, jest przez bogaczy chętnie używana jako osobisty środek transportu. Komfortowa kabina może pomieścić 6 osób, oraz jedną stewardesę. Używany przez najróżniejsze korporacje, jako odrzutowiec do transportu ważnych osobistości (sam Donald Lundee korzysta z takiego modelu ). Zaufanie odbiorców zyskał dzięki swojej niezawodności. Sprawdzone systemy bezpieczeństwa dają pewność że, pasażer doleci do celu podróży cały i zdrowy. Katapultowane fotele, zapewniają pasażerom, ratunek w beznadziejnych sytuacjach. Przed ewentualnymi zamachami terrorystycznymi, pasażerów i załogę chroni kompozytowy pancerz, spełniający normę bezpieczeństwa NIJ dla kul o kalibrze do 7,62mm. Wyposażony jest w najwyższej jakości systemy nawigacji satelitarnej , oraz radar APY-8 i radar pogodowy Solaris MkI. Silniki General Electric CF34-6B o ciągu 50,6kN umożliwiły osiąganie prędkości bliskiej jednemu Machowi, a systemy rozpraszania wirów zdecydowanie poprawiły jego stabilność i co za tym idzie, komfort lotu. Wyposażenie dodatkowe : System Nawigacji Satelitarnej (GPS), Katapultowane fotele pilotów i sześciu luksusowych foteli w części pasażerskiej, Radio, Radar APY-8, Radar Pogodowy Solaris Mk1, Systemy Rozrywkowe, System Komunikacji Satelitarnej, System awaryjnego lądowania (zestaw spadochronów), System Przeciwpożarowy, Wyrzutnia flar i pasków folii aluminiowej, System Zakłócania Radarowego (ECM), Złącze Interface`u. [ Pomysł Autorski ] Opracował: Adam "TRenciak" Dauksza
|