|
  |   |   |
|
iekowy kształt BMW klasy 800 otrzymał nową 430 konną duszę. Silnik W12 z turbodoładowaniem o pojemności 5986 centymetrów to istna ciężarówka, pozwalająca rozpędzić tego dwutonowego potwora w 6 sekund do 100 km/h. Swoją masę zawdzięcza nie tylko silnikowi ale także wielowarstwowemu pancerzowi z wtopioną przeciwodłamkową siatką tytanową. Nie bez znaczenia jest tu również zwarta struktura nadwozia, która "swoje waży" pomimo jej wykonania z lekkich i wytrzymałych materiałów. Wnętrze samochodu opracowane przez włoskich projektantów wykończone jest białą skórą, byćmoże niezbyt praktyczną ale zawsze komfortową. Warto zwrócić uwagę na to, że jest to pierwszy samochód z silnikiem systemu AEC gdzie wałek rozrządu został zastąpiony elektronicznym systemem niezależnie sterującym tłokami. System ten optymalizuje pracę silnika w zależności od ilości gazu oraz prędkości pojazdu. Warto nadmienić, że jest pierwszy seryjnie produkowany samochód ze stajni BMW, całkowicie sterowany elektronicznie systemem "drive-by-wire", co znaczy że nie ma w nim mechanicznych połączeń pomiędzy np. kierownicą a kołami, pedałem hamulca a hamulcami. Wszystko odbywa się za pośrednictwem zaawansowanego komputera, który pośredniczy między analogowymi sygnałami kierowcy i reagującymi cyfrowo urządzeniami w samochodzie. Wyposażenie dodatkowe : System Kontroli Zderzeń dla 4 osób, Radio 50km, Układ szyfrujący, Klimatyzacja, Telefon Komórkowy, System Nawigacyjny, Autopilot. [ Pomysł Autorski ] Opracował: Mike "Vendeta" Tarnowski
|