Poprzednia strona Następna strona
     

Forum
 
Orbital Air/United AeroStar C70B "Hercules" Cena: 220mlne$

Typ pojazdu Typ napędu Za­łoga Pasa­żerowie Pa­liwo Generatory prądu Sen­sory Kom­putery Ładunek Akcje Pan­cerz
Samolot Kosmiczny Chemiczny 2 20/10 8 Akumulatory 70% 2 104m3 1 2

Mocowania uzbrojenia: (opis w tekście) Maksymalne Uszkodzenia Pojazdu: 3
Ilość Punktów Zniszczeń: 7 Pojazdy w ładowni: Pojazd opancerzony

rojekt C70B powstał w koncernie Orbital Air. Należy do maszyn typu TAV (trans-atmosferic vehicles), które podczas startu używają silników odrzutowych i dopiero na odpowiedniej wysokości oraz prędkości włączają silniki rakietowe wchodząc na niską orbitę okołoziemską. Ruch na orbicie jest znacznie szybszy niż w atmosferze, powoduje to tym samym wielokrotne skrócenie czasu przelotu. Co więcej specjalnie zaadapotowany (za dodatkowe 80mln e$) po zatankowaniu na orbicie może lądować i cumować na obiektach oddalonych tak daleko jak Księżyc. Niestety do lotów dalekodystansowych się nie nadaje, i jeśli opuszcza orbitę okołoziemską to na pokładzie większego statku międzyplanetarnego. Jest to pojazd wdzięczny w obsłudze i konserwacji, nie wymagający rozwiniętego zaplecza technicznego oraz parodniowej procedury przygotowującej prom do startu. Prototyp został zbudowany i oblatany w roku 2017. W roku 2019 ruszyła produkcja niewielkiej ilości tych jednostek, z których 8 po przebudowie trafiła do korpusu Earth SEAL`s. Jego pełna nazwa to Orbital Air/United AeroStar C70B "Hercules " - transportowo-uderzeniowy prom endosferyczny.

"Witamy w korpusie lotniczym Earth SEAL! Skoro już tu trafiłeś to i tak jesteś najlepszym z najlepszych. Ten podręcznik nauczy cię obsługi podstawowych systemów naszego promu uderzeniowo-transportowego United AeroStar C70B "Hercules". Jest to nasz podstawowy środek transportu, oraz jedyny sposob na dostarczenie oddzialu ESEAL w każde możliwe warunki. Jednak nie myślcie sobie, że skoro jesteście orłami! Kiedy po raz pierwszy usiądziecie za sterami PRAWDZIWEGO promu klasy Hercules możecie poczuć się niczym Kiwi dla ktorego jedynym sposobem na oderwanie sie od ziemi to skok ze skały! Dzieki temu zbiorowi opisow i procedur bedziecie sie mogli poczuć chociaż jak... niezgrabne wrony. Bo do mistrzostwa w pilotażu promu endosferycznego jest naprawdę długa droga...

[ Instrukcja techniczna BJK-2012 dla Earth SEAL ]



Załoga :

Stanowią ją 2 osoby odpowiedzialne za bezpieczny start, lądowanie lub w awaryjnych sytuacjach naprawa lub uratowanie statku przed katastrofą. Skład załogi stanowią :

  • Pilot/Dowódca : Zajmuje się nawigacją, pilotażem oraz częściowo sensorami i systemami uzbrojenia.
  • Kopilot: Zajmuje się awioniką, silnikami, urządzeniami pomocniczymi oraz obsługuje systemy uzbrojenia i sensorów.

    Pasażerowie i Ładunek :

    W ładowni znajduje się miejsce dla niedużego Pojazdu Opancerzonego (zaczepy na koła, ewentualnie mogą być wykorzystywane do umocowania palety załadunkowej). Po bokach znajdują się rozkładane fotele dla 20 osób (dostępne tylko w przypadku braku pojazdu opancerzonego, inaczej oddział 10 ESEAL'sów znajduje się w Pojeździe.

    Napęd :

    Stanowią go 2 silniki turboodrzutowe typu Pratt&Whitney TP990C o ciągu 70 ton każdy, oraz 2 chemiczne silniki rakietowe na paliwo ciekłe. Chemiczne silniki korekcyjne rozmieszczone są na kadłubie i skrzydłach.

    Tryby pracy silników: (V i A przedstawiają maksymalne wartości prędkości i wysokości) :
    VTOL (Vertical Take-Off and Landing) - Start i ladowanie w warunkach planetarnych. V=40 A=300m
    LSLA (Low Speed Low Alitude) - Lot w atmosferze z małą predkością i wysokością. V=300 A=1000m
    HSAF (High Speed Atmosphere Flight) - Tryb atmosferyczny. V=4500 A=35000m
    MSF (Manual Space Flight) - Reczny tryb lotu w kosmosie. V=NSK A=2000km
    RSF (Remote Space Flight) - Automatyczny tryb lotu w kosmosie (autopilot) V=NSK A=2000km
    OVR (Override) - Awaryjny tryb sterowania. Używany tylko w sytuacjach awaryjnych. Pilot przejmuję kontrolę nad ustawieniem i mocą silników.

    Sensory :

    Radar konturowy krótkiego/średniego/dalekiego zasięgu (model ASR12B), zestaw sensorow termowizyjnych i skanerów falowych (wszystkie zakresy). Ponadto zamontowany jest system optyczny AMFOD (Advanced Multi-Optical Display), który jest sprzęgnięty z wyświetlaczem HUD na hełmach załogi. Sensory kosmiczne mają 70% wykrywalności.

    Awionika :

    Wszystkie systemy, silniki oraz radar ASR12B i sensory sprzęgnięte są z komputerem typu ATAS. W razie awarii głównego komputera zostaje uruchomiony awaryjny system ATAS.

    Uzbrojenie Atmosferyczne :

    1 wysuwane ruchome działko GAU-12 kalibru 30mm pod kabiną pilota. 2 sprzężone działka chowane podczas wejścia w atmosferę i przy jej opuszczaniu. GAU-11 kalibru 20mm na górze oraz 2 na dole. 1 Wyrzutnia bomb konwencjonalnych - 8 bomb w zasobniku (różne typy głowic - od burzących do nuklearnych).

    Uzbrojenie Kosmiczne :

    Wyrzutnia rakiet kierowanych typu SATAM (Space and Atmosphere Anti Armor Missile) - dwa zasobniki na skrzydłach - po 5 rakiet w kazdym zasobniku.

    Kokpit :

    Kokpit jest dwumiejscowy, fotele sa ustawione jeden za drugim. Po lewej stronie znajduje sie mały korytarzyk prowadzący do niewielkiego wejścia, które prowadzi do ładowni oraz niewielkiego pomieszczenia dla załogi (2 koje, automat z jedzeniem i napojami oraz niewielka szafka na rzeczy osobiste - powierzchnia 0,5 metra kwadratowego).

    Budowa Kokpitu :

    1)Miejsce Pilota: Na stanowisku pilota dostępne są 4 wyświetlacze wielofunkcyjne (MFD) oraz zestaw analogowych wskaźników technicznych. Wszystkie systemy obsługiwane są poprzez ekran dotykowy na każdym MFD.

    2)Miejsce co-pilota: Na stanowisku kopilota znajduje się 5 wyświetlaczy wielofunkcyjnych oraz pomocnicza analogowa tablica z oprzyrządowaniem.

    Wszystkie funkcje moga być wykonywane z jednego stanowiska, jednak mnogość funkcji zmusiła konstruktorów do wprowadzenia 2 osobowego kokpitu. Do pilota należy obsługa autopilota i systemu nawigacyjnego, jednak dokładna trasa przelotu jest wprowadzana do komputera przez załogę jeszcze przed startem. Możliwa jest jednak całkowita zmiana trasy już podczas lotu.

    [ Pomysł Autorski ]




    Autorzy: Paweł "Pezook" Żuk (opracował), Mike "Vendeta" Tarnowski (opracował), Marcin "Tolya" Kalinowski (opracował)


    Powrot