Poprzednia strona Następna strona
     

Forum
 
International Electric "Prometeus" TH-11 Cena: 200mln e$

Typ pojazdu Typ napędu Za­łoga Pasa­żerowie Pa­liwo Generatory prądu Sen­sory Kom­putery Ładunek Akcje Pan­cerz
Kliper Nuklearny 4 4 12 ogniwa słoneczne, akumulatory 70% 3 75m3 2 1

Mocowania uzbrojenia: brak Maksymalne Uszkodzenia Pojazdu: 3
Ilość Punktów Zniszczeń: 7 Pojazdy w ładowni: OTV Cargo

rojekt tego pojazdu trafił na deski kreślarskie tuż po wyprodukowaniu pierwszego silnika atomowego. Cięcia budżetowe oraz przejściowe kłopoty finansowe wynikające z ogromu inwestycji przedsiemwziętych przez korporację International Electric spowodowały, że dopiero w 6 lat po stworzeniu projektu okręt zaczęto montować w przestrzeni kosmicznej. Niezwykła zaletą tego statku jest możliwość lądowania na małych księżycach lub nawet na Marsie. Specjalne systemy ceramicznych płytek ablacyjnych umożliwiają również skuteczne i bezpieczne hamowanie pojazdu o atmosfery wielu planet. Ekonomia podróży mimo wszystko nie zwyciężyła z koncepcją szybkich podróży. A ten statek jest niezwykle szybki. Osiągana przez niego prędkość około 60km/s to rewelacja lat dwudziestych XXI wieku. Niewielkie opancerzenie okrętu wymuszone jest poprzez możliwe bliskie przeloty obok pasów radiacyjnych Saturna lub Jowisza, jednak do tak długich podróży statek jest raczej nie przystosowany, ze względu na ciasnotę pomieszczeń i brak możliwości rekreacji. Minimum konfortu jakie dają systemy snu hibernacyjnego to niewielka cena jaką trzeba zapłacić za ten rewelacyjny produkt stoczni IE, cena statku jest bowiem co najmniej niebagatelna. Korporacja zapewnia, że wkrótce obniży cenę gdy pojawią się kolejne zamówienia. Obecnie ten jeden, jedyny w swoim rodzaju statek jest od kilku miesięcy testowany w pobliżu Ziemi, jednak pomimo, że większośc testów przechodzi pomyślnie, nienaturalna ilość wypadków zbiera żniwo ofiar. Plotki mówią, że sabotowane są urządzenia na statku a części do systemów statku są celowo uszkadzane. Czyżby konkurencja nie spała?

Załoga :

Stanowią ją 4 osoby odpowiedzialne za bezpieczny start, lądowanie lub w awaryjnych sytuacjach naprawa lub uratowanie statku przed katastrofą. Na statku oprócz trzech niezależnych od siebie komputerów diagnostycznych oraz baz astronomicznych jest jednostka SI której zadaniem jest utrzymanie śpiących do momentu ich obudzenia z powodu awarii lub odpowiedniej procedury. Skład załogi stanowią :

  • Dowódca - Pilot
  • Kopilot
  • Główny Mechanik
  • Ekspert Jądrowy

    Pasażerowie :

    Jeżeli Hibernatory można nazwać komfortowymi to te przygotowane na Prometuszu są najlepszymi w układzie słonecznym. Testy przyspieszone na szczurach wykazały, że mogą one niezawodnie działać nawet 1000 lat. A średnio drobna naprawa trafić się może co 120-350 lat. W takich warunkach w kabinie tuż obok kajuty załogi śpią ewentualni pasażerowie. Hibernator świetnie nadaje się do snu jako takiego, więc możliwe jest normalne funkcjonowanie załogi w trakcie długich napraw lub uciążliwych manewrów.

    Wyposażenie :

    W wyposażeniu figuruje OTV, który na czas badań jest zastępowany niewielkim Flitterem. Oprócz tego część ładowni jest wykorzystywana jako magazyn zapasów, który wydatnie można powiększać lub pomniejszać w zależności od charakteru misji. Zapasy podstawowe znajdujące się w części mieszkalnej i operacyjnej okrętu pozwoalają na umieszczenie systemów podtrzymywania i filtrowania powietrza do 22 dni. Podobnie jest z zapasami żywnościowymi. Jak wspomniano wydatnie można tą ilość zwiększyć jednak wiąże się ona z wyjściem w próżnię i wyciągnięciem zapasów z ładowni. Przepisy bezpieczeństwa mówią, że każdy członek załogi musi mieć swój skafander kosmiczny. Oprócz tego firma IE dbając o bezpieczeństwo ewentulanych pasażerów wydzieliła na statku dodatkowe miejsce na 4 skafandry dla nich.

    [ Pomysł Autorski ]






    Powrot