* z rozstawionym trójnogiem/mocowanie na pojazdach ** 2 osobowa załoga *** AP/HE
Typ |
Celność |
Dostępność |
Ukrywalność |
Obrażenia |
Kaliber |
#poc. w mag. |
ROF |
Zawodność |
Zasięg |
KAR |
-2* |
Rzadka |
N |
8k10AP/8k10HE |
73mm |
1 |
1/3** |
NZ |
400m/600m*** |
 rzenoszone przez dwuosobowy zespół gładkolufowe działo bezodrzutowe SPG-9 kalibru 73mm jest obecnie reliktem na współczesnym polu bitwy. Główną wadą zestawu jest ogromna masa (od 47 do 60kg z trójnogiem). Obecnie odchodzi się od rzeczy ciężkich na korzyść jednorazówek w postaci rakietowych pocisków przeciwpancernych - pluton wyposażony w parę wyrzutni miałby podobną siłę ognia do działa, przy nieporównywalnie większej mobilności. Tu jednak pojawia się kłopotliwa kwestia pieniędzy. Pociski do 73-tki kosztują od 100e$ (głowica burząca) do 150e$ (głowica przeciwpancerna) za sztukę bo jest to zwykła amunicja artyleryjska. Pociski rakietowe to koszt zdecydowanie większy. Stąd 73-tki są powszechną bronią w lokalnych konfliktach zbrojnych Centralnej Afryki, w rękach partyzantów w Afganistanie i Iraku.
Tej broni nie należy lekceważyć. Jej skuteczność potwierdziło wykorzystanie dział bezodrzutowych podczas I i II Wojny Czeczeńskiej do niszczenia rosyjskich pojazdów. Stanowiska ogniowe umieszczone na wyższych piętrach wieżowców w Groznym skutecznie raziły górne pancerze czołgów wjeżdżających do miasta. Amerykańscy nomadzi gdzieś o tym przeczytali i od niedawna jest to również problem amerykańskich korporacji i stref walki.
Statystyki w grze : Namierzenie celu i oddanie strzału to kolejna runda. Przy strzale wszystko co stoi za działem, w prostokącie na 8 metrów długim i na 2 metry szerokim dostaje 6k6 obrażeń. Pocisk przeciwpancerny (AP) ma promień rażenia 1m, natomiast burzący 5m (HE).
Uwaga : Szybkostrzelność działa w Maximum Metal wynosi 1 strzał na rundę - owszem jak broń jest załadowana namierzenie celu i oddanie strzału zajmie 1 rundę. Ponowne ładowanie broni to runda i tylko wtedy gdy jest ładowniczy. Gdy robić będzie to strzelec zajmie mu to 2 rundy!
[ Pomysł Autorski ]
|