|
  |   |   |
|
PsionikaOpracował: Michał "Senemedar" Pielacha
miejętność specjalna Psionika nie dodaje się do żadnej z cech, sama jest traktowana jak dodatkowa cecha. Jako dodatkowy współczynnik jest podstawą do używania umiejętności PSI. Wykorzystanie danej umiejętności trwa rundę, przy czym skupienie trwające kolejną rundę dodaje 1K10 do rzutu. Maksymalnie skupienie może trwać trzy rundy. Nie można wykorzystywać dwóch umiejętności jednocześnie. Test Psioniki nie zdany o ponad 5 pkt. powoduje utratę 1 punktu człowieczeństwa. Telepatiaalent ten umożliwia komunikację z umysłem innej osoby.1. Przesyłanie myśli - umożliwia przesłanie wiadomości drugiej osobie i odebranie wyraźnej odpowiedzi.
2. Czytanie myśli - działa w zasięgu wzroku. Test obronny: INT+EMP+1K10. Stopnie trudności: 3. Braindance - działa w zasięgu bezpośrednim (dotyk). Ofiara musi być przytomna. Test +obronny: OP+1K10+modyfikator. Telekinezaa umiejętność pozwala na manipulację przedmiotami siłą woli.1. Zniszczenie przedmiotu.
Zasięgiem maksymalnym jest odległość na jaką Psionik wyraźnie widzi cel (także z użyciem lornetki lub innych tego typu przyrządów). W ten sam sposób nie da się zniszczyć czołgu co szklanki, dlatego istnieje dodstkowy modyfikator względem wytrzymałości -> WS.
2. Manipulacja przedmiotem - tabelka jak wyżej, przy czym stopień trudności jest o 5 większy. Rodzaje manipulacji: 3. Tarcza - tworzy wokół Psionika sferę oddziaływania psionicznego odchylającego tor lotu wszelkich przedmiotów w niego rzucanych, a także wystrzelonych pocisków. W przypadku strzelania, aby trafić z broni w Psionika liczba trafienia > test telekinezy. Pirokinezadolność rozpalania ognia siłą woli. Wszystkie cele traktowane są jako łatwopalne i co rundę są im zadawane standardowe obrażenia od ognia. Podpalenie poszczególnych przedmiotów wymaga zdania testu pirokinezy o stopniu trudności:
Bioenergiaalent pozwalający na manipulowanie funkcjonowaniem żywych organizmów, zarówno całych, jak i poszczególnych organów wewnętrznych czy kończyn. Stopień trudności zależy od odległości od celu i czynności. Test obronny: EMP+BC+1K10
1. Paraliż - powoduje całkowity bezwład wybranej kończyny. Jeżeli ofiara trzyma coś w ręce paraliż powoduje skurcz, który uniemożliwia wyjęcie danej rzeczy z ręki. Modyfikator: +5 za każdą kończynę. 2. Przejęcie kontroli - pozwala na kontrolę czynności wykonywanych daną kończyną. Przy teście zdanym o co najmniej 5 punktów ofiara nie zdaje sobie z tego sprawy, dopóki nie będzie chciała wykonać jakiejś czynności. Modyfikator: +10 za pierwszą i +5 za każdą następną kończynę. 3. Kontrola organów wewnętrznych - zezwala na kontrolowanie czynności jednego, wybranego organu wewnętrznego. W tym przypadku niezbędny jest bezpośredni kontakt z osobą. Modyfikator: +15. 4. Leczenie - pozwala na wyleczenie z 1K6 ran. Modyfikator: +5 w przypadku samouleczenia, +10 w przypadku osób trzecich. Konieczny dotyk. 5. Ranienie - Pozbawia ofiarę tylu Punktów życia, o tyle o ile udał ci się rzut. Modyfikator: +BC ofiary. Nie liczyć MBC. Postrzeganie pozazmysłoweworzy swojego rodzaju mapę obszaru sfery o promieniu PSI + wartość umiejętności x2. Informuje o wszystkim, co znajduje się w tym obszarze - od ściany czy podłogi jakiegoś budynku do ludzi. Kolejna runda skupienia dostarcza wiadomości o odległości od przeszkody bądź człowieka, jego wadze, szybkości itp. Następna runda pozwala określić, czy w sferze znajdują się inni Psionicy (także korzystający z umiejętności O.B.E.)Jest to jedyna umiejętność, której można używać jednocześnie z innymi talentami psionicznymi. Outer Body Existence (O.B.E.)a umiejętność pozwala duchowi Psionika wyjść z ciała i włóczyć się po okolicy. Ciało przechodzi w stan podobny do stanu śpiączki i staje się zupełnie bezwładne.Test O.B.E. > INT+EMP+1K10 pozwala Psionikowi na 1k6 rund przejąć funkcje motoryczne ciała osoby znajdującej się w pobliżu (wchodzi w jej ciało). Nie może w tym czasie korzystać z umiejętności ofiary ani z własnych talentów psionicznych. Osoba ta ma pełną świadomość swojego stanu. Powrót do własnego ciała możliwy jest po zdaniu testu O.B.E. o stopniu trudności=czasowi pobytu poza ciałem. Technopatiaalent umożliwiający przejęcie kontroli nad dowolnym urządzeniem elektronicznym lub zniszczenie go. Stopień trudności uzależniony jest od stopnia skomplikowania urządzenia i jest ustalany przez MG.Sensopatiazięki tej umiejętności możliwe jest omamienie zmysłów ofiary. Można dzięki niej sprawić, że ta osoba widzi, słyszy lub czuje rzeczywistość zasugerowaną przez Psionika. Test obronny: INT+EMP+1K10.Sugestiadolność pozwalająca Psionikowi na wmówienie przeciwnikowi, że strzelenie do niego nie jest najlepszym rozwiązaniem. Test obronny: INT+EMP+1K10.Teleempatiamiejętność ta pozwala na zmianę uczuć ofiary - od nienawiści po skrajne zakochanie. Test obronny: INT+EMP+1K10+modyfikator. Modyfikator zależny jest od "pokrewieństwa" odczuć:Zmiana uczuć możliwa jest w stosunku do samego Psionika lub do jednej osoby w promieniu równym wysokości teleempatii od celu. Hipnozaaje Psionikowi możliwość zahipnotyzowania osoby trzeciej. Psionik musi stać w odległości najwyżej 3 metrów od celu. Zahipnotyzowanie osoby w przypadku jej chęci współpracy następuje automatycznie po jednej rundzie skupienia, w przeciwnym przypadku ofiara wykonuje test obronny= OP+EMP+1K10. |