![]() ![]() ![]() ![]() |
  |   |   | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rola NinjaTłumaczenie: Lech "Ketlan" Szczeciński
Wstęp"Night City. Nikły, czarny cień przemknął się niezauważony pod znajomą linią błyskającego neonu holo i świecącymi mętnym światłem metalowymi wieżami megakorporacji. Spocony, uzbrojony po zęby Solo nerwowo spojrzał za siebie, tknięty szóstym zmysłem. Nic, spokój. Ruszył szybkim krokiem przez kilka alejek, o których wiedział, że są bezpieczne i przestał się nad tym zastanawiać. Tylko spoko. Dobrze ubrany Japończyk, na oko menadżer korporacji, wyszedł samotnie z Korova Nightblaze trzymając w ręku małą tytanową aktówkę. W mgnieniu oka, wielki Solo uciszył go jakimś śpiochem. Drugi Solo, były goryl menadżera, pojawił się znikąd i delikatnie zaciągnął korpa przez wyludnioną ulicę do biura EBM. Cała trójka weszła do oświetlonej rozmytym światłem windy. Idealną ciszę zakłócał tylko senny szum silnika windy. Drzwi otworzyły się z sykiem na najwyższym piętrze. Wielki Solo uwolnił menadżera od swojego stalowego uchwytu i pchnął go śrutówką. Standardowa ekstrakcja. Łatwe pieniądze.Odziane w garnitur ciało przewróciło się, padając w przód. Aktówka zniknęła. Ręka, która ją trzymała, została bardzo precyzyjnie odcięta. Krwawy znak wycięto na jego twarzy..." Założenia![]() Siła Zen, rozwijana przez lata sekretnych treningów i studiów, manifestuje się w fenomenalnej zdolności wojownika Ninja skupiania swoich sił fizycznych i psychicznych. Ninja potrafi wykryć obecność i ruch każdego będącego w pobliżu (za wyjątkiem innego Ninja) w całkowitej ciemności ignorując nawet znaczne rany kończyn. Jest trudny do wykrycia i trafienia, ale staje się mało odporny po wykryciu. Ninja nie nosi pancerza lub używa tylko lekkich opancerzeń (jest to konieczne do cichego poruszania się i niekrępowania ruchów) i stara się posiadać tylko specjalizowaną broń skrytobójców i białą. Ich rygorystyczny trening daje im bardzo dużą odporność na uszkodzenia fizyczne i środki chemiczne, a swoją bronią posługują się z wielkim mistrostwem. Pozyskiwanie talentów Ninja jest jednak okupione wysoką ceną. Mordercza praca nad utrzymaniem wysokiej sprawności ciała i umysłu zabiera tak wiele czasu, że Ninja rzadko ma czas na studiowanie innych dziedzin czy zawieranie bliższych znajomości. Przez sąsiadów może być postrzegany jako odludek. Rezultatem jest wysoka specjalizacja w zawodzie: zwiad, sabotaż/kradzież lub zabójstwa. Sam Ninja dąży do posiadania wąskiego zakresu wiedzy, co odbija się na jego słabym przystosowaniem do 'normalnego' życia. Z tego powodu i potrzeby utrzymania tajemnicy, Ninja rzadko działa jako 'osoba', a o jego reputacji świadczy jego znak, pozostawiany po każdym udanym uderzeniu. Większość zadań jest akcjami typu 'uderzyć-i-zniknąć'. Na usługi wojownika Ninja mogą pozwolić sobie tylko klienci z dużymi koneksjami (i nie mniejszym credchipem). Klan![]() Umiejętności zawodowe Ninja:
Notki do gry:![]()
Ten drugi bonus jest dodawany do normalnego rzutu kostką i do umiejętności i modyfikatorów. Jest to połowa wartości Zen lub 0.1 * Zen * Cecha, w zależności, która wartość jest wyższa. (Dla przykładu, Mizuno jest Ninja z Zen = 8 i Łucznictwo = 6. Do rzutu kostkami, umiejętności i refleksu, dodaje się bonus Zen do Trafienia: połowa Zen = 4, ale 0.1 * 8 * 6 = 4.8 = 5. 5 jest wartością większą, więc bonus Zen wynosi 5.) Ma to zastosowanie w specjalizacjach Ninja takich jak sztuka wojenna, wysportowanie, specjalizowana broń (shuriken, karabinki snajperskie, łuki, miecze itp.), lecz NIE jest używana z nieznanymi broniami lub działalnościami nie związanymi z treningiem Ninja (operacje giełdowe czy prowadzenie samochodu). Dla przykładu należy zauważyć, że nunczaku (znane postaci czy nie) należy do podstawowego kanonu umiejętności Ninja, ale umiejętność posługiwania się bronią palną zależy od modelu. Jeden dzień spędzony na zapoznaniu się (złożyć, rozłożyć, postrzelać do celu itp.) z nowym modelem broni jest wystarczający, aby uznać, że Ninja zna tą broń. MG jest zobowiązany do sprawiedliwości i spójności w decyzjach, kiedy mają zastosowanie bonusy Zen. Do uszkodzeń zadawanych przy pomocy umiejętności Ninja lub specjalizowanej broni mają zastosowania bonusy Zen. Ninja, który wyspecjalizował się z zabójstwach najprawdopodobniej nie otrzyma bonosów w działalności zwiadowczej. Jednakże, drugi bonus Zen stosuje się do wszystkich testów, włącznie z ogłuszeniem i śmiercią, ponieważ Ninja posiada fenomenalne zdolności kontroli ciała przez umysł, włącznie z tętnem, oddychaniem, hormonami itp. Techniki treningu NinjaKażdy Ninja posiada zdolności wynikające z treningu:
Zen daje wojownikowi Ninja, oprócz trudności w wykryciu go, potężną Spostrzegawczość. Spostrzegawczość w dzień wzmacniana jest #2 bonusem Zen, a spostrzegawczość w nocy w odległości 7 metrów (20 stóp) jest odpowiednikiem spostrzegawczości o zmroku. Ninja używa zaburzeń powietrza, dźwięków, temperatury i innych śladów do wykrywania ludzi i obiektów w całkowitej ciemności. Powyżej tej odległości, jego zdolność wykrywania odpowiada w przybliżeniu połowie rozdzielczości Termografu w całkowitej ciemności, lecz zasięg spada bardzo szybko. (MG: do testów widzenia i słuchu dodaj #2 bonus Zen i jeszcze 2 punkty za postrzeganie Ninja.) Oczywistym jest, że Ninja musi być dobry w technikach wojennych. Każdy Ninja otrzymuje bonus +3 w 2 wybranych przez niego sztukach wojennych, z których jedna MUSI być rozwinięta do poziomu co najmniej +7. (Do 12 punktów w jednej sztuce wojennej dozwolonej dla Ninja, lecz to powinno być używane wstrzemięźliwie. MG nie powinien pozwolić na przekroczenie poziomu 10, chyba że jest po temu specjalny powód.) Rekomendowane jest rozwijanie technik wojennych odpowiednich dla Ninja: Aikido jest jak najbardziej odpowiednie, natomiast Boks nie. Błyskawiczny refleks i zręczność są również znakami firmowymi Ninja: dodatkowe bonusy to +1.5 REF, +1.5 BC i +1 SKOK za każde 4 punkty Zen. Ograniczenia![]() Cybernetyka nie jest wskazana dla Ninja, gdyż niszczy jego jedność ciała i umysłu. Za każde stracone 3 punkty EMP z powodu cybernetyki, Ninja traci 1.5 punkta Zen (zaokrąglone). Dotyczy to również cyberkończyn implantowanych w miejsce żywych! Jednakże może być korzystne dla Ninja wymiana okaleczonych kończyn na sztucznie hodowane lub używane ludzkie. Oczywiście, przyzwyczajenie się do nowych kończyn i zapoznanie się z niuansami ich działania zajmuje trochę czasu i odzyskiwany Zen jest pomniejszony o 3 i powraca w wyniku wytężonego treningu w tempie 1 punktu Zen na tydzień, począwszy od momentu, gdy rany są uzdrowione do poziomu lekkiego. Użycie cybernetyki przez Ninja jest ograniczone do broni do walki wręcz (kły, szpony), maskujące (syntskóra z kamuflażem adaptacyjnym, zmieniacze twarzy) i rzadkich cyberoczu (zwykle zbyteczne, lecz mogą być wykorzystane do specyficznych zadań, takie dodatki jak teleoptyka, mikrooptyka, zwiadowcze). Ten cyberware, tak jak i pozostałe elementy wyposażenia, są bardzo drogie (*10 zwykła cena i więcej) i wykonywane na specjalne zamówienie, jakkolwiek ZAWSZE można znaleźć dostawcę. UWAGA: Użycie dodatkowych 'dopalaczy' takich jak Sandevistan, Dopalacze Adrenalinowe czy narkotyki bojowe nie mogą być wykorzystywane przez Ninja bez zniszczenia siły Zen. Wyposażenie![]() Ninja używa specjalnych narzędzi włącznie z gęstym drutem wspinaczkowym, kolcami bojowymi, zestawami trucizn itp. w zależności od wykonywanej misji. Specjalności takie jak zwiad, demolowanie czy włamania elektroniczne wymagają własnych zestawów narzędziowych. Tipsy dla gracza i MG:<#P3>ostać Ninja w dobrej grze cyberpunkowej jest bardzo ograniczona, tak jak w życiu. Bycie dobrym Ninja wymaga bardzo dobrego gracza i wielu MG pozwoli tylko na to, aby jako Ninja występowani NPC. W profesji, w której tożsamość nigdy nie może być w pełni określona, styl i symbolika jest jedyną drogą odróżnienia siebie. I nawet to nie jest bezpieczne. Innym ograniczniem bycia Ninja jest to, że pracuje on zwykle sam. Wyjątkami mogą być szczególne przypadki, gdy Ninja współpracuje z innym członkiem Klanu lub anominowym wyrzutkiem jako część większej operacji. Ale nawet wtedy należy do minimum ograniczyć kontaktowanie się ze współpracownikami. Inaczej mówiąc, większość Ninja będzie pracowała z małą ilością współgraczy i głównie będą to członkowie tego samego Klanu. Stwarzać to może konieczność tworzenia scenariuszy tylko dla Ninja.Nawet jeżeli Ninja posiada wysoce wyspecjalizowane umiejętności, to nie jest on panaceum. Ninja źle funkcjonuje w stosunkach interpersonalnych i musi pozostać niepozorny i anonimowy w jakichkolwiek warunkach społecznych. Jest to jedyne miejsce w cyberpunku, gdzie stosunek nie jest rzeczą najlepszą. W dodatku, umiejętności bojowe Ninja są nastawione na wykorzystywanie zaskoczenia. Otwarta walka przeciwko teamowi Solo zwykle prowadzi do śmierci Ninja, a nawet jeden Solo w otwartym starciu jest niespecjalną atrakcją. Ninja ostrożnie atakuje słabe punkty przeciwnika i unika otwartej walki tak długo, jak to jest możliwe. Wobec braku rozróżnialnej osobowości, jedyną metodą na dobrą grę jest stworzenie tła i motywacji dla postaci. Dlaczego Ninja wykonuje tą robotę? Komu jest wierny personalnie i klanowo, a kogo nienawidzi? Dlaczego zdecydował się zostać Ninja? Jakie są jego długoterminowe cele? Wszystkie te sprawy muszą być jasno wyartykułowane przez gracza, ale utrzymywane w tajemnicy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |