Poprzednia strona Następna strona
     

Forum
 

The Sunshine Corner Murder

Opracował: Przemek "Grohool" Grochulski

Wstęp

rzyjaciel Kontaktu PC, zostaje zabity w tajemniczych okolicznościach. Kontakt, prosi o rozwiązanie sprawy. Zapłaci do 3000 e$ dla wszystkich za ujęcie zabójcy i jego ukaranie w formie kulki w łeb ale z przekonywującymi dowodami jego winy. Sprawa nie jest prosta, zabity miał wielu wrogów, i nie wiadomo kto i za co go sprzątnął. Przygoda będzie wymagała przenikliwości i spostrzegawczości od bohaterów, czyli rzeczy w których zazwyczaj nie są najlepsi.

O co biega?

ikey McMahon "RatBoi" - to ofiara. Fixer małego kalibru, biały, 25 lat wygląda(ł) na czterdzieści. Narkoman, hazardzista, stale w długach, nie lubiany na ulicy. Swoją pozycję i życie zawdzięczał Kontaktowi PC, który opiekował się Mikey'em w tajemnicy w ramach spłaty dawnego długu wobec przyjaciela. Mikey żył w zaszyty w swojej norze na Sunshine Corner w dzielnicy Coronado w Night City. Od czasu do czasu dealował dragami (niezbyt czystymi), lub robił małe przekręty wyłudzając lub kradnąc. Wrogowie Mikey'a to ćpuny, którym opychał swój gówniany towar, gang Świrów z pobliskiej arkologii, sprzedawcy sklepów w okolicy... Z Mikey'a to była niezła szmata i chyba dobrze że dostał kulę ale od kogo? Był znany w okolicy, ale nikt go dotąd nie ruszał jako że ma "niezłe plecy". Ktoś jednak ruszył Mikey'a i to na dobre. PC mają się dowiedzieć kto...

A zabójca, a raczej zabójczyni mieszka drzwi obok ofiary. Jest nią Kassandra Wilkins, młoda czarna studentka dziennikarstwa, która mieszka tam sama. Jest piękna, mądra, ale czasem naiwna. Mikey uwiódł piękną sąsiadkę, uzależnił od Dorphu a potem rzucił jak szmatę. Młoda dziewczyna zbierała się miesiąc na odwagę próbując równocześnie rzucić nałóg. W międzyczasie wyrzucono ją z uczelni. W końcu w ten feralny dzień zapukała do jego drzwi i powitała go kulką w łeb. Zaraz wróciła do mieszkania i zaryglowała drzwi. Nie było żadnych świadków, gdyż mieszkańcy nie wychodzili na dwór w nocy a strzał przywitali z obojętnością. Policja przybyła na miejsce nawet nie spisała zeznań sąsiadów, tylko zapakowała ciało. Kassandra wróciła na uczelnię warunkowo i ciężko pracuje by wydostać się z tego szamba. Nikt nie domyśla się udziału Kassie w morderstwie, gdyż nikt oprócz kumpli Mikey'a jej z nim nie widział.

Kto widział? Kto słyszał?

Rod i Spike - kumple Mikey'a. Są mocno schowani, gdyż myślą że na nich też przyszła kolej. Pomagali Mikey'owi rozprowadzać zanieczyszczony towar. Widzieli go z Kassandrą, ale w czasie, kiedy była w pełnym stadium uzależnienia. Gdyby teraz ją zobaczyli sądziliby że ją znają ale nie wiedzą skąd. Gdy PC po dłuuugich poszukiwaniach ich w końcu znajdą, powiedzą że to na pewno sprzątnęły go Świry za ostatni zuchwały przekręt. Jeżeli PC wspomną że dostał kulę w łeb, zdziwią się gdyż Świry zwykle katują ludzi na śmierć. Wspomną że ciągle trzymał się z jakąś czarną suką, nazywał ją Sandie, razem ćpali. Ostatni raz kiedy go widzieli, jakiś miesiąc temu był z nią. To był dzień przed tą sprawą ze Świrami. Mieli teraz iść do Mikey'a po resztę szmalu z przekrętu ale kiedy dowiedzieli się że gryzie piach schowali się przed Świrami.

Sąsiedzi Mikey'a - Pan James P. Dweller. - starszy pan, czarny po pięćdziesiątce. Emerytowany żołnierz. Wdowiec. Zapytany o Mikey'a powie że kawał gnoja z niego był. Dobrze że ktoś go w końcu nauczył rozumu. Opowie też historię eksmisji sąsiada spod 5C wraz z rodziną kiedy ten chciał donieść o nim Policji, gdy Mikey chciał opylić towar jego dzieciom. "Duże plecy" miał gówniarz ale teraz skończyło się... he he..

Pani Mary Lou Johnson i pan Andrew Johnson - zażywna czterdziestolatka i jej chory mąż przykuty do wózka inwalidzkiego. Mary Lou i jej mąż pochodzą z południa co można rozpoznać po akcencie. Przyjechali do Los Angeles 20 lat temu. Mary chciała zostać gwiazdą Hollywoodu, Andrew chcąc nie chcąc przyjechał razem z nią. Mimo to to jemu się poszczęściło w filmie, nie jej. Został kaskaderem, ona striptizerką. Podczas drugiego filmu Andrew miał poważny wypadek i wszystko co mieli poszło na jego leczenie. Jest przykuty do wózka i oddycha specjalnie podawanym tlenem. Mary powie PC że sąsiad z naprzeciwka to był jakiś koleś zamieszany w lewe interesy, pełno kręciło się wokół niego narkomanów, często się kłócili, jednego nawet pobił i zrzucił ze schodów! Więcej Mary nie wie, ale zacznie przymilać się do najprzystojniejszego z PC i go kokietować. Rozmowy zakończy rzężenie Andrew.

Harry i Allison Stone wraz z dziećmi Pamelą i Bradem. - małżeństwo trzydziestolatków z małymi dziećmi. Chcą jak najszybciej wyrwać się z tego zadupia. Harry wyzna że widział jak Mikey okradał pana Dwellera i Johnsonów pod ich nieobecność. Powiedział im o tym ale oni nic nie zrobili, tylko pan Dweller wyzwał go od wszystkich, a pani Johnson wzruszyła ramionami. Co za dziwni ludzie tu żyją...

Kassandra Wilkins - młoda, piękna i zgrabna. Świeży powiew w tym śmietniku. Opowie że Mikey był przestępcą niezbyt lubianym w okolicy, szczególnie nie lubili go sprzedawcy w okolicznych sklepach. Kradł tam ubrania i jedzenie. Powie że osobiście nie widywała go za często gdyż uczy się i ma dużo pracy.

Sprzedawcy z pobliskich sklepów.

Ahmed Al. Fadah - prowadzi popularny Liquor Store wraz ze swoim kuzynem Alim. Sprzedaje wszystko co można sprzedać. Sklep jest zagracony telewizorami, ciuchami i żywnością której terminy ważności dawno upłynęły. Zapytani o Mikey'a (bardziej znają go pod xywką), wzburzą się, zaczną gadać po arabsku w końcu, powiedzą że to był złodziej i nic nie warty nicpoń, i oby Allah zesłał na niego karę. Sklep U Joey'a - prowadzi go Joey Pantoliano. Jest to sklep z alkoholem i papierosami, ale Joey opyla także dragi spod lady. Zapytany o Mikey'a, powie ze ten gnój zarobił na co zasłużył. Jeżeli PC nic nie kupią wyprosi ich ze sklepu. Jeżeli kupią coś powie że Ratboi opylał nieczysty towar wielu ludziom w tej okolicy i kulkę mógł zarobić praktycznie od każdego.
Pomiędzy sklepami kursuje Leo, młody fixer i plotkarz. Zapyta PC po co węszą i pytają o Ratboi'a. Powie że Rod i Spike, jego byli kumple mogą coś wiedzieć. Zapytany o to gdzie są za 200 e$, poda im miejsce gdzie widziano ich ostatnio, knajpę Czerwony Diabeł w północnej części dzielnicy.

Red Devil Bar.

o Red Devil'a łatwo jest trafić, ale trudno się dostać. Knajpa mieści się w opuszczonej fabryce mebli. Wejść można do niej tylko przez tylne wejście. Są to pancerne drzwi z małą furtką i wizjerem. Wstęp tylko dla znających hasło, lub mających co najmniej 400e$ na wstęp (200e$) dla bramkarza. Jeżeli PC będą próbowali sforsować drzwi, daj im popalić. Bar jest urządzony na czerwono, a kelnerki (niezłe!) mają różki i ogonki i to wszystko co mają na sobie. Barman jest wielki i czarny. Robi triki jak z filmu "Coctail", i jest bardzo wesoły. Zapytany o Roda i Spike'a powie żeby pogadali z Trishią, czarnoskórą kelnerką o największych wymiarach na sali. Ta za co nieco (300e$) zdradzi im miejsce pobytu Roda I Spike'a. Są w burdeliku dwie ulice stąd, w pokoju 9D. Recepcjoniście mają powiedzieć że ich przysyła.

Burdelik Sunrise - mały hotelik, który jest w rzeczywistości burdelem. Rod i Spike, będą uciekać gdy PC zjawią się u nich. Myślą że zostali nasłani przez Świrów. Impra na maxa. Będą spieprzać w stronę północną, do stacji kolejowej prowadzącej do centrum. PC mają 20 rund na ich zatrzymanie.

Świry - gang z arkologii Rancho Coronado. Można ich łatwo znaleźć. Każdy gówniarz wie że ich siedziba mieści się w jednym z opuszczonych sektorów arkologii, na samej górze. Wejść można tam albo po drabinie, która ma zamontowane porażacze elektryczne, 3k10 obrażeń i upadek z wysokości 10m (10k6ob.). Drugim sposobem jest winda towarowa opuszczonego sektora, w której zawsze znajduje się dwóch gangersów. Aby dostać się na górę i wypytać przywódcę gangu Świrusa o Mikey'a, PC muszą uiścić opłatę w postaci 1000e$. Jeżeli nie chcą to niech spieprzają. Jeżeli dojdzie do rozmowy, Świrus, powie że sami go chcieli już wykończyć ale ktoś ich skutecznie uprzedził. Test na HP ujawni że mówi prawdę. Jeżeli PC chcą po prostu urządzić jatkę, spraw żeby ich zabolało. Pułapki, snajperzy, korytarze ogniowe i granaty... To nie są szmaciarze tylko gang!

Ćpuny - różni kręcą się po okolicy, ale każdy dobrze znał Ratboi'a. Opylał nieczysty towar, zły z niego dealer był, nie dbał o klientów. Nie mają pojęcia kto mógł go kropnąć, ale chętnie podzieliliby się ostatnią działką z tym kimś.

Oprócz tego - po dzielnicy kręcą się różne typy ale nie jest to strefa walki. Wygląda jak coś w rodzaju East L.A. Morze, plaże, niskie budynki, pośrodku baseny, a z każdego miejsca dzielnicy widać Arkologię. Policja tu jest co się da zauważyć. Mieszkają tu ludzie niezbyt zamożni ale też nie na skraju nędzy.

Statystyki NPC:

Rod i Spike - jeden czarny, drugi zółty. Ubrani w Generic pomieszany ze Sportem - podróby, - na Polski to gici.
INT 5 REF 6 TECH 3 OP 4 SZYB 6 BC 5
Cyberacje: antykoncepty Durex, technowłosy
. Equipment: noże wojskowe (2k6), komórki, kilka zielonych, działki Dorphu.

Świrus - czarny kaban. Przypomina posturą kolesia który przesadził z ryżem, odżywkami i hormonem wzrostu. Ma cienki głosik i jego ludzie mają z niego wielką zwałę, więc zwykle mówi za niego jego zastępca Rah.
INT 6 REF 11 OP 7 SZYB 9 BC 13 BTM -5
Cyberacje: wzm. M i k , dopalacz Kerenzikov, biomonitor.
Equipment: kurtka wzmacniana WB 14 ręce i tors, Armalite 44 2 magi, kastet, koma, dragi.
Skillz: Pistolet +4, WW +5, ZW +4.

Świry - gang mieszany. Ubrani w różne style od Generica po Urban Flash. Są gotowi nieźle przetrzepać skórę gdyż ich siła w liczbie.
INT 4 REF 10 (dragi) OP 5 BC 7-8 BTM -4
Cyberacje: żadnych bojowych (antykoncepty, biomonitory, względnie cyberoczy.)
EQ: pałki, noże, kilka F-X9(k6), Dai Lung Magnum'ów (3k6+1), przy 4,5,6 na k6 wybuchają w ręce, kilka granatów.
Skillz: Nóż +3, Pałka +4, Pistolet +2, Granat +1, Gang Rank 2-4.

Ochrona Red Devil'a. - motocykliści nomadcy najęci tymczasowo. Sześciu potężnych faciów, którzy niejedno widzieli i niejedno przeżyli. Są częścią klubu Devils z San Fran.
INT 4 REF 9 OP 9 BC 11 BTM -5
Cyberacje: kastety, kolce w stopach.
EQ: stare guny łuskowe 9mm (Taurusy, Astry, Luger.), pancerne kurtki wb 14 i spodnie wb 14, Harley'e zaparkowane przed barem.
Skillz: WW +6, Pistolet +4, Krewni i Znajomi +5.


Powrot