|
Karta Postaci lub NPC .pdf ver.19
ierwszą wersję tej karty zrobiłem jakieś 8 lat temu. Od tego czasu trochę się zmieniła, na bieżąco wprowadzałem poprawki, które miały na celu polepszenie jej funkcjonalności.
Uwagi ogólne:
- Karta jest w formacie PDF (Acrobat 5.0+, 2 strony A4), choć oryginalnie jest ona zrobiona w OpenOffice 2.0.1. Uznałem, że lepszym formatem do udostępniania będzie PDF, bo nie każdy ma OpenOffice, a poza tym używam kilku fikuśnych czcionek i kosmicznych formatowań, żeby osiągnąć efekt.
- Marginesy: górny 1cm, dolny 1.27cm, lewy i prawy blisko 1cm powinny pozwolić na wydrukowanie na praktycznie każdej drukarce.
- Żeby Acrobat Reader nie przeskalował wydruku do standardowych marginesów (i tym samym nie zmniejszył karty o kilka%) trzeba przy wydruku wyłączyć opcję skalowania stron (w moim angielskim AR jest to opcja Page Scaling: None w oknie wydruku).
Co nowego w wersji 19:
- wyrzuciłem pole Cechy (raczej mało przydatne, szkoda miejsca)
- dodałem pole o nazwie Portfel
- dodałem tabelka majątku/zarobków
- lista umiejętności się nieco zmieniła (m.in. dodałem umiejętności z Pacific Rim)
- w liście umiejętności pojawiły się 'Pilot: ...' (żeby oszczędzić na ilości pól, raczej mało prawdopodobne, że gracz będzie potrafił pilotować ponad cztery różne typy pojazdów) i 'SW: ...' (sztuka walki)
- mocno przebudowałem drugą stronę (tabelki nie mają pionowych linii, jest czyściej i wiecej miejsca), cybernetyka nie ma już pola 'Gdzie', za to ma więcej miejsca na opis cyborgizacji
- dodałem pole PD (specjalnie na życzenie graczy)
- zmodyfikowałem nieco ramki w różnych miejscach
Dla tych, którzy nie widzieli poprzednich wersji karty kilka słów wyjaśnień:
- zdolność specjalna jest na samej górze do samodzielnego wpisania (szkoda miejsca na wszystkie)
- usunąłem niektóre umiejętności z listy (Ekspert, Jęz. Obcy itp.), dodałem też kilka (głównie związane z PW), jest za to dużo miejsca na dopisanie swoich umiejętności
- obok BC (które nazwałem L.Zach) i MBC jest jeszcze kilka dodakowych rubryk:
- WZ - całkowita wartość zawadzania pancerza
- Inicj. - inicjatywa w walce
- OBR+ - bonus obrażeń (zależny od budowy ciała)
- P.Cz - pozostałe punkty człowieczeństwa
- obok każdej umiejętności są dwa miejsca na wpisanie wartości, ja do pierwszego wpisuje wartość umiejętności, a do drugiego PD, chciałem jeszcze dodać trzecią rubrykę na umiejętności chipowane, ale stwierdziłem, że szkoda miejsca, bo nieczęsto się zdarza, żeby ktoś miał umiejętność wyuczoną i zachipowaną jednocześnie, zamiast tego w pierwszej rubryce do wartości dodaję literkę C
- opis bohatera jest trochę bardziej rozbudowany, żeby można było dokładniej opisać swojego macho :)
- w opisie jest pole Reputacja, które pozwala na zapisanie więcej niż jednej cyferki (ja używam tego tak, że wpisuję np. 'Ulica +3, Policja +2, San Francisco -1' itp.)
- pole Cechy szczególne, to głównie wady i zalety z 'To jest bez sensu', żeby gracze 'przypadkiem' o nich nie zapomnieli :)
- Majątek/zarobki, to opis naszego stanu posiadania, głównie chodzi tutaj o nieruchomości, konta bankowe i pracę, przykładowy zapis: 'Praca, ochroniarz w PSS Społem - 550eb/tydzień'
- Portfel, tutaj zapisuj stan posiadania
- niepozorne pole PD, to oczywiście miejsce na punkty doświadczenia
- dodałem pole notatek, bo gracze ciągle pisali mi stan swojego konta bankowego na rysunku postaci :)
- na drugiej stronie zrezygnowałem z opisu wydarzeń, każę graczom napisać własną historię na kartce (na podstawie pochodzenia, tła rodzinnego oraz wylosowanych wydarzeń)
- w tabelach ekwipunku, broni oraz amunicji dodałem pole 'Gdzie', które rozwiewa wszelkie wątpliwości typu: 'No przecież to jasne, że w tej torbie zawsze noszę 300 sztuk amunicji!'
- pole LA w Sztukach Walki i Uzbrojeniu to liczba ataku, czyli REF + umiejętność + celność + inne bonusy (bardzo przyspiesza walkę)
- pole WS w tabeli pancerza służy do notowania WS cyberkończyn, rubryka jest dość szeroka i w razie potrzeby można ją podzielić na części żeby np. zapisywać osobno obrażenia dla cyberdłoni, cyberstopy itp.
- tabela mieszkanie zawiera informacje na temat lokum bohatera, stwierdziłem, że może to być bardzo pomocne, opis pól:
- Adres - wiadomo co, ulica, numer domu i mieszkania, miasto
- Piętro - dodałem to pole, bo pamiętam, że gracze czasem się dopytywali: 'A na którym to piętrze teraz mieszkamy?'
- Typ - krótki opis gdzie mieszkamy, np. 'pokój w kamienicy czynszowej', 'korporacyjny domek', 'opuszczony magazyn', 'mieszkanie własnościowe' itp.
- Metraż - wiadomo, w m^2
- Lokalizacja - gdzie przyszło nam mieszkać, np. 'serce strefy walki', 'korporacyjne przedmieście'
- Standard - jakość naszych czterech ścian, np. 'kiepski', 'drogi'
- Opłaty - zestawienie wszystkich comiesięcznych wydatków związanych z mieszkaniem, bardzo ważne pole, MG powinien dbać, że gracze je wypełnią (wtedy nie ma wątpliwości typu: 'Myślałem, że ten porno-kanał jest za darmo'), typowe zapisy: 'czynsz 295e$, kablówka 30e$, sprzątanie 100e$, telefon 50e$' itp.
- Opis i wyposażenie - można tu zapisać jakie dobra materialne znajdują się w mieszkaniu, zabezpieczenia, ilość pokoi itp.
- tabela pojazdu - znaczenie pól takie jak w Maximum Metal
- tabelka sztuk walki pozwala na wpisanie wszystkich możliwych modyfikatorów dla sztkuk walki, które posiada bohater, jeśli opis nie zawiera modyfikatora dla danego ataku (np. taranowania nie ma w podstawce), to można albo pozostawić dane pole puste, albo znaleźć lepsze źródło danych na temat sztuk walki (np. zestawienie dostępne w dziale Pomocy MG). Wątpliwości może budzić pole 'Atak' - jest to moja interpretacja słowa 'Strike' z anglojęzycznego CP
- dodałem tabelkę Amunicja, w której zapisuje się wszystkie typy amunicji, pole Obr to mnożnik obrażeń, a Pan, to mnożnik pancerza, np. odpowiednio ½ i ½ dla amunicji PP
Wygląd karty :
Archiwum z kartą skompresowano programem Total Commander.
DOWNLOAD : Cyberpunk 2020 - Karta Postaci v19 by Tupteq.zip (127kB)
|
|